۷ شهریور ۱۳۹۸، ۲۲:۰۸
کد خبرنگار: 804
کد خبر: 83457598
T T
۰ نفر

هیات یمنی با معاون وزیر خارجه روسیه دیدار کرد

۷ شهریور ۱۳۹۸، ۲۲:۰۸
کد خبر: 83457598
هیات یمنی با معاون وزیر خارجه روسیه  دیدار کرد

تهران- ایرنا- محمد عبدالسلام رئیس هیات دولت نجات ملی یمن امروز (پنجشنبه) در نشستی در مسقط پایتخت عمان با میخائیل بوگدانف معاون وزیر امور خارجه روسیه ، دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش شبکه خبری المسیره، طرفین در این نشست بر لزوم حل و فصل سیاسی و فراگیر بحران یمن تاکید کردند.

عبدالسلام گفت، در این دیدار مسایل مشترک و نتایج نشست ماه گذشته مسکو و تحولات مربوط به اوضاع منطقه و یمن و نیز چشم انداز حل و فصل سیاسی یمن با نظارت سازمان ملل، بررسی شد.

شورای عالی سیاسی یمن در پی تداوم لجبازی‌های متجاوزان عربستانی و مزدوران آنها در مسیر راه حل فراگیر مبتنی بر شراکت ملی و نجات این کشور از خونریزی و ویرانی بیشتر٬ در آذر ماه سال 1395 دولت نجات ملی را تشکیل داد.

براساس گزارش یاد شده، هیاتی از شورای نجات ملی که در دست تاسیس است نیز روز گذشته با بوگدانف دیدار کرد، طرفین در این دیدار بر ادامه ارتباط فیمابین و لزوم  سفر هیاتی از شورای نجات ملی جنوب یمن، به روسیه تاکید کردند.

هیات شورای نجات ملی همچنین با مایکل آرون سفیر انگلیس در یمن به منظور بررسی راه های پیشبرد روند حل و فصل سیاسی بحران یمن تحت نظارت سازمان ملل، دیدار کرد.

در این دیدار سفیر انگلیس با تاکید بر متقاعد شدن کشورش به یافتن راه حل سیاسی و فراگیر در خصوص یمن گفت: یمن به سمت شرایطی غیر قابل کنترل پیش می رود.

عربستان و امارات از فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور غربی  و عربی و با کمک آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند.

بر اثر این تجاوز تاکنون بیش از یکصد هزار یمنی کشته شده و بر اساس گزارش سازمان ملل قطحی در این کشور به بزرگ ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha