قالیباف: ارائه کارآمدی دین در اداره جامعه بهترین تبلیغ برای صدور انقلاب است

مشهد- ایرنا- عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر معتقد به دین، کشور، خاک و یا آرمان های حزب اللهی هستیم باید کارآمدی دین در اداره جامعه را به اثبات برسانیم چرا که هیچ تبلیغی از این کارآمدتر برای صدور انقلاب نیست.

محمد باقر قالیباف روز پنجشنبه در مراسم اختتامیه دومین اجلاس سراسری مسئولان کانونهای بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در مشهد افزود: نه تنها در ناکارآمد ارائه دادن دین در اداره جامعه، مقبولیت را از دست داده و باورهای دینی را در مردم سست می کنیم بلکه سرمایه های اجتماعی خود را از دست می دهیم  و مردم اعتماد خود را از حکومت از دست می دهند و بعد مشارکت و همراهی نمی کنند.

وی ادامه داد: نظام ما مبتنی بر فناوری  و موشکهایش نیست بلکه بر قلب های مردم و متکی به وحدانیت استکه اگر نباشد مردم مشارکت نمی کنند و اگر پیشرفتی نیز باشد درون زا نیست و استقلال و آزادی به بار نمی آورد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مشکلات اقتصادی ریشه در ضعف مدیریت دارد چرا که در ۱۳ آبان سال قبل بیش از دو میلیون بشکه نفت می فروختیم و در همان زمان پیش از شروع تحریم همه چیز از دست رفت.

قالیباف به مشکلات ناشی از موج زاد و ولد در دهه ۶۰ و تداوم آن در دهه های آینده اشاره و بیان کرد: متاسفانه مدیریت صحیحی برای حل مشکلات انبوه جمعیت دانش آموز، پشت کنکور، نیازمند شغل و در دهه های آینده برای بازنشستگان در کشور انجام نشده است که نشان دهنده ضعف مدیریت در کشور است.

وی با بیان اینکه توانمندی های نظامی و موشکی کشور به دست جوانان رقم خورده است گفت: باید به جوانان اعتماد کرد و یکی از لازمه های این اعتماد تغییر رفتار در دانشگاه ها برای اعتماد به جوانان است.

قالیباف افزود: با وجود آمدن جوانان به میدان شاهد محافظه کاری نخواهید بود چون جوانان با دلدادگی و نشاط مسیرها را طی می کنند لذا در گام دوم انقلاب در روش ها و نه  اصول نیاز به تغییر و تحول داریم و  می توان با اتکای به اسلام سیاسی امام خمینی (ره) در مسیر نوگرایی حرکت کرد و فرصت را در اختیار نیروهای جوان قرار داد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین از تمرکز گرایی در کشور انتقاد کرد و گفت: جزء متمرکزترین ساختارهای سیاسی در دنیا هستیم به طوری که کوچکترین مساله در روستایی با فاصله هزاران کیلومتر به راس حاکمت مربوط می شود در حالی که این شیوه نه مبتنی بر آموزه های دینی و نه باورهای انقلابی ماست.

دومین اجلاس سراسری مسئولان کانون های بسیج دانشگاه آزاد اسلامی که از پنجم شهریور با حضور ۳۰۰ استاد بسیجی از سراسر کشور در مشهد آغاز شده بود امروز پنجشنبه پایان یافت.

۳۲۲۱/۱۹۲۲

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha