۷ شهریور ۱۳۹۸، ۱۰:۳۸
کد خبر: 83456717
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۶۳۱ پروژه کشاورزی در کرمان آماده بهره برداری است

۷ شهریور ۱۳۹۸، ۱۰:۳۸
کد خبر: 83456717
۱۶۳۱ پروژه کشاورزی در کرمان آماده بهره برداری است

کرمان - ایرنا - به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان هزار و ۶۳۱ پروژه عمرانی و تولیدی در زیربخش های آب و خاک، تولیدات گیاهی، صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی، دام و طیور، آبزی ­پروری و منابع طبیعی با اعتباری بالغ بر ۷۵۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات دولتی و تسهیلات بانکی و سرمایه ­گذاری بخش خصوصی با اشتغال­زایی ۲ هزار و ۲۴۰ نفر در این استان آماده بهره برداری است.

به گزارش ایرنا، عباس سعیدی  روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: بهره ­برداری از ۶۷ طرح صنایع تبدیلی و تکمیلی و غذایی کشاورزی با ظرفیت ۱۲۸ هزار تن جذب مواد خام کشاورزی و با سرمایه ­گذاری ۱۲۸ میلیارد تومان و اشتغال­زایی ۶۶۴ نفر از اقدامات توسعه جهاد کشاورزی استان کرمان به شمار می رود که با افتتاح این پروژه ­ها، ظرفیت نگهداری و فرآوری محصولات کشاورزی در استان به یک میلیون ۵۷۰ هزار تن افزایش می ­یابد.

سعیدی اظهار داشت: همچنین طرح های در دست اقدام بخش صنایع تبدیلی و غذایی استان کرمان با پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد به تعداد ۵۶ طرح با ظرفیت جذب مواد خام کشاورزی ۸۱ هزار و ۵۵۰ تن و سرمایه گذاری ۹۵ میلیارد تومان و پیش بینی اشتغالزایی ۳۰۰ نفر در حال اجرا است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان ادامه داد: بهره برداری از ۴۰ واحد گلخانه ای سبزی و صیفی و گیاهان زینتی در ۲۵ هکتار با ظرفیت تولید ۶ هزار و ۲۵۰ تن در ۱۰ شهرستان با پیش بینی اشتغال ۲۵۰ نفر با سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد تومان دیگر اقدام توسعه سازمان جهاد کشاورزی کرمان است.

وی با بیان اینکه طی پنج سال اخیر سطح گلخانه های استان کرمان از ۶۰ هکتار به ۲۰۰ هکتار رسیده است تصریح کرد: این مهم رشد ۲۳۰ درصدی را نشان می دهد که گواه بر اقدامات انجام شده در دولت تدبیر و امید است.

سعیدی تصریح کرد: همچنین بزودی عملیات اجرایی و تکمیلی ۶۹ واحد گلخانه ای در سطح ۴۵ هکتار و در ۱۴ شهرستان استان کرمان با پیش بینی اشتغالزایی ۴۵۰ نفر با اعتبار ۱۲۰میلیارد تومان آغاز می شود.

وی افزود: بهره برداری از بیش از ۳۰۰ طرح کشت گیاهان دارویی در سطح ۶۰۰ هکتار با ظرفیت تولید هزار و ۲۰۰ تن محصول در ۱۶ شهرستان با اشتغال ۲۵۰ نفر با سرمایه گذاری ۱۵ میلیارد تومان از دیگر اقدامات توسعه ای سازمان جهاد کشاورزی کرمان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: طی پنج سال اخیر در راستای اصلاح الگوی کاشت، سطح زیرکشت گیاهان دارویی از سه هزار و ۷۰۰ هکتار به ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار رسیده است که رشد ۷۵ درصدی را نشان می دهد.

وی بیان کرد: چهار پروژه مدیریت تلفیقی آفات و بیماری های گیاهی مهم استان کرمان شامل زنجیره خرما ، کرم خراط گردو، ملخ صحرایی و مگس میوه با اعتبار ۷.۱ میلیارد تومان با اشتغال موقت ۲۱۰ نفر و ۹۱۱ پروژه سامانه نوین آبیاری به مساحت ۱۰ هزار و ۸۰۰ هکتار با اعتبار ۹۸ میلیارد تومان نیز در استان کرمان اجرا و به بهره برداری رسیده است.

سعیدی اظهار داشت: ضمنا ۲۱۸ پروژه کشاورزی به مساحت هفت هزار و ۴۰۰ هکتار نیز در استان کرمان حال اجرا است.

وی تصریح کرد: بهره برداری از ۱۳۰ طرح عملیات احداث و بهسازی کانال های آبیاری عمومی به طول ۱۵۴ کیلومتر با اعتبار هزینه شده بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان و بازسازی و مرمت ۱۶۵ رشته قنات استان کرمان با اعتبار ۷.۹ میلیارد تومان از دیگر طرح های آماده افتتاح در استان کرمان است.

وی به آماده بهره برداری بودن ۱۲ واحد دام، طیور و شیلات با سرمایه گذاری بالغ بر ۱۹ میلیارد تومان با اشتغال­زایی ۲۶۶ نفر اشاره کرد و گفت: با بهره ­برداری از این واحدها سالانه چهار هزار و ۵۰۰ تن شیر، تخم مرغ و گوشت به تولیدات دام، طیور و شیلات استان افزوده می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان همچنین گفت: سال گذشته ۳۹۴ طرح با ۱۱۱ میلیارد تومان اعتبار و اشتغالزایی ۷۳۳ نفر در بخش کشاورزی با استفاده از تسهیلات توسعه اشتغال پایدار روستایی و عشایری افتتاح شد که در توسعه فعالیت­ های کشاورزی استان کرمان اقدامی مهم بود.

سعیدی تصریح کرد: همچنین ۶ فقره تسهیلات توسعه صادرات محصولات کشاورزی به میزان ۴۰ میلیارد تومان و ۹۷ فقره تسهیلات توسعه مکانیزاسیون کشاورزی به میزان ۳۰ میلیارد تومان به بهره­ برداران بخش کشا.رزی در استان کرمان پرداخت شده است.

وی تاکید کرد: از محل اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ تاکنون مبلغی معادل ۱۴ میلیارد تومان به طرح­ های گلخانه ­ای در استان کرمان پرداخت شده که این مبلغ بیش از ۵۰ درصد کل اعتبار کشور بوده و این استان رتبه نخست را در جذب این اعتبارات داشته است.

سعیدی گفت: بهره برداری از طرح مالچ پاشی به منظور تثبیت هزار و ۶۰۰ هکتار شنزارهای فعال منطقه نگین کویر شهرستان فهرج در بخش منابع طبیعی با تامین ۱۹ هزار و ۲۰۰ تن مالچ نفتی و با اعتباری بالغ بر ۶۹ میلیارد تومان از محل بند تبصره یک قانون بودجه با ایجاد اشتغال موقت ۳۰۰ نفر که با اجرای این پروژه ۳۲ پارچه روستا و آبادی شامل ۹۷۰ خانوار پوشش داده شده است.

وی تاکید کرد: بهربرداری از عملیات آبخیزداری حدود ۲۸ هزار هکتار از حوزه های آبخیز شمال استان کرمان با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان برای کنترل ۴.۸ میلیون مترمکعب از روان آبها و کنترل فرسایش آبی به میزان ۲۸۰ هزار تن در هکتار و کنترل و ترسیب رسوب به میزان ۹۳ هزار متر مکعب و تغذیه سفره های آب زیرزمینی به میزان ۱.۳ میلیون مترمکعب، اشتغال موقت ۳۰۰ نفر را به همراه دارد.

۳۰۲۹ / 5054

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha