میزبانی جمهوری اسلامی ایران از ۷۹ خبرنگارِ ۳۲ رسانه خارجی

تهران - ایرنا- اداره کل رسانه‌های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار فهرست مجوزهای روادید موقت مطبوعاتی برای خبرنگاران غیرمقیم رسانه‌های خارجی درمرداد ماه ۹۸، اعلام کرد: ۷۹ خبرنگار و عوامل خبری۳۲ رسانه جهان دراین مدت عازم ایران شدند.

در مرداد سال ۱۳۹۸ در مجموع برای ۷۹خبرنگار و عوامل خبری وابسته به ۳۲ رسانه خارجی از ۱۴ کشور جهان، مجوز روادید مطبوعاتی موقت صادر شده است.

این در حالی است که کشورها یمختلف از جمله آمریکا، آلمان، ژاپن، فرانسه، ترکیه، عراق و قطر به ترتیب بیشتر کشورهای درخواست کننده حضور عوامل خبری در جمهوری اسلامی ایران بوده اند.

همچنین دانمارک، استرالیا، انگلستان و کره جنوبی و افغانستان نیز کشورهایی هستند که دررتبه بعدی درخواست کننده برای حضور تیم های خبری در ایران بوده اند.

تلویزیون سی ان ان، تلویزیون سی بی اس نیوز، رادیو نشنال پابلیک (ان پی آر)، رادیو نشنال پابلیک (ان پی آر)، موسسه رسانه ای وایس مدیا و تلویزیون سی ان بی سی از آمریکا و تلویزیون دویچه وله، روزنامه زود دویچه زایتونگ، خبرگزاری د پ آ، تلویزیون آرته از آلمان و تلویزیون تی اف ۱، تلویزیون فرانس ۲، مجله وایدر اوت دور مگزین، تلویزیون فرانس ۲ از فرانسه و همچنین رادیو و تلویزیون ان اچ کی، موسسه فیلمسازی پراجکت جیو، مجله موتورو، رادیو و تلویزیون نالیا (ان آر تی)، تلویزیون روداو از عراق و تلویزیون الجزیره از قطر بیشترین رسانه های درخواست به ترتیب برای حضور در ایران بوده اند.

این روال طی ماه‌های گذشته نیز به طور عادی ادامه داشته و برای عوامل خبری و نمایندگان رسانه‌های خارجی اعم از خبرگزاری‌ها، رادیو و تلویزیون، نشریات و مجلات، پایگاه‌ها و سایت های خبری، مستندسازان و گروه‌های مختلف خبری این رویداد صادر شده است.

پوشش خبری و تصویری مناسبت‌ها و برنامه‌های مختلف خبری، تهیه مستند، خبر و گزارش تصویری و مکتوب، انجام مصاحبه و همچنین حضور در اقصی نقاط کشور برای تهیه گزارش‌های حوزه گردشگری و معرفی آثار تاریخی و کهن ایران از مهمترین دلایل درخواست گروه‌ها و تیم‌های خبری و رسانه‌ای خارجی بوده است.

 براساس اعلام چهارشنبه شب اداره کل رسانه های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، درحال حاضر حدود ١٥٠ رسانه بین المللی دفتر نمایندگی فعال در ایران دارند و رسانه‌های دیگری که در ایران دفتر ندارند بنابر تقاضا، مجوز فعالیت مدت دار دریافت می‌کنند.

این مجوزها حسب تقاضای رسانه‌ها، رسیدگی می‌شود؛ در مواردی پاسخ منفی یا مشروط داده می‌شود و در مواردی با درخواست آنها به صورت مجوز موقت زمان دار، موافقت می‌شود.

فهرست کامل «روادید مطبوعاتی زمان دار» برای خبرنگاران «غیر مقیم» رسانه‌های کشورهای خارجی هم اکنون درسایت معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد سالامی به نشانی https://press.farhang.gov.ir قابل مشاهده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha