۶ شهریور ۱۳۹۸، ۲۰:۱۰
کد خبرنگار: 1335
کد خبر: 83456266
T T
۰ نفر

رشد بیش از دوبرابری سرویس های هوشمند در گمرک

۶ شهریور ۱۳۹۸، ۲۰:۱۰
کد خبر: 83456266
رشد بیش از دوبرابری سرویس های هوشمند در گمرک

تهران-ایرنا- رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران به هوشمند سازی گمرک اشاره کرد و گفت: تعداد سرویس های هوشمند گمرک از ۷ سرویس در سال ۹۶ به ۱۶ سرویس در شرایط فعلی رسیده است.

مهدی میراشرفی، رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران بعدازظهر چهارشنبه در  مراسم افتتتاح سه طرح گمرک موبایل، پلمپ هوشمند و شبکه اجتماعی فعالان اقتصادی با تاکید بر اینکه این سه افتتاح در چارچوب اجرای گمرک هوشمند انجام می شود، افزود: در زمینه هوشمند سازی در ابتدای راه هستیم ، اما اقدام خوبی انجام شده است. 
 وی با بیان اینکه در گمرکات دنیا از کنترل ملموس به سمت کنترل ناملموس حرکت کرده اند، افزود: اقتصاد هوشمند با  تجارت و گمرک  هوشمند پیش می رود.
به گفته میر اشرفی برنامه جامع  تدوین شده تا در هر ماه یک سرویس  الکترونیک به این سرویس ها اضافه شود.
وی تعداد سرویس های هوشمند گمرک در سال ۹۶ را شامل هفت سرویس عنوان کرد و ابراز داشت: سال گدشته این تعداد به ۱۰ سرویس رسید و اکنون ۱۶ سرویس هوشمند در گمرک فعال است و با بهره برداری از سرویس گمرک موبایل تمام خدماتی که مشتریان از گمرک انتطار دارند در بستر موبایل ارایه می شود.
همچنین شبکه اجتماعی فعالان اقتصادی با این هدف ایجاد شده تا  تمام فعالان اقتصادی شبکه ای داشته باشند که بدون واسطه اطلاعات کالایی خود را در اختیار مشتریان قرار دهند که این امر می تواند از صادرات کالاهای بی کیفیت و اسیب به بازارهای صادراتی جلوگیری کند.
علاوه براین دیگر پلمپ الکترونیک این فرصت را فراهم می کند تا امکان تخلف به حداقل رسیده، زیرا چنانچه اطلاعات روی پلمپ نباشد، قابل بازگشایی است اما پلمپ الکترونیک بعد از  باز شدن در مدت ۲۰ دقیقه می سوزد و یکبار مصرف است.
به گفته میر اشرفی روزانه به  پنج میلیون پلمپ در کشور نیاز است که به معنای مصرف سالانه یک میلیون و ۸۰۰ هزار پلمپ خواهد بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha