گیشه ضعیفِ روزهای ‌گرم و تداوم صدرنشینی ایده اصلی

تهران- ایرنا- کاهش فروش فیلم‌ها در آخرین روزهای گرم تابستان همچنان ادامه دارد و در این بین فیلم سینمایی ایده‌اصلی در سومین هفته متوالی صدر را حفظ کرده است.

بررسی ‌آمار فروش هفتگی گیشه نشان می‌دهد کاهش فروش فیلم ها کمی زودتر از روزهای منتهی به آغاز ماه محرم آغاز شده و هفته به هفته میزان استقبال مردم از فیلم‌های در حال اکران به شکل محسوسی کاهش یافته است. این هفته نیز ایده اصلی هر چند خوب نفروخت؛ باز هم با فروش حدود ۳۵۰ میلیونی صدرنشین باقی ماند.

نکته قابل تامل دیگر درباره فروش هفتگی نیز اینکه هر چند ۵ فیلم پرفروش بدون تغییر باقی مانده‌اند؛ تغییراتی در رتبه این آثار در جدول به وجود آمده است. مثلا تگزاس ۲ از رتبه دوم به چهارم سقوط کرد و قسم با یک پله صعود به رتبه سوم رسید. شبی که ماه کامل شد هم بعد از اینکه چند هفته متوالی صدر گیشه را قرق کرده بود، حالا در مکان پنجم جا خوش کرده است. فیلم سینمایی قصر شیرین که توانسته بود جوایز معتبری از جشنواره های خارجی دریافت کند و حتی جزو نامزدهای نهایی سینمای ایران به اسکار بود، این هفته هم نتوانست به جمع ۵ فیلم پرفروش اضافه شود.

ایده اصلی

اما در بررسی میزان فروش فیلم های در حال اکران، فیلم سینمایی ایده اصلی در سومین هفته اکران با نمایش در ۱۳۹ سالن سینما ۱۳۹ میلیون تومان فروخت. این فیلم به کارگردانی آزیتا موگوئی در مجموع فروش یک میلیارد و ۸۳۴ میلیون تومانی را تجربه می‌کند. در این فیلم پربازیگر هنرمندانی چون بهرام رادان، مریلا زارعی، هانیه توسلی، پژمان جمشیدی، مهرداد صدیقیان و شهباز نوشیر ایفای نقش کرده‌اند.

در خلاصه داستان ایده اصلی آمده است: ایران و اسپانیا برای راه اندازی یک پروژه بزرگ در جزیره هندورابی در جنوب ایران به توافق رسیده اند، شرکت ها و افراد بسیاری به طمع برنده شدن در این مناقصه شرکت کرده اند و...

ایکس لارج

اما فیلم سینمایی ایکس لارج نیز در نهمین هفته از نمایش خود ۳۵۶ میلیون تومان فروخت تا در رده دوم پرفروش ها قرار گیرد. این فیلم به کارگردانی محسن توکلی در مجموع ۹ هفته نمایش خود در ۱۰۴ سالن سینما ۵ میلیارد و ۶۳۸ میلیون تومان فروخته است.

ایکس لارج داستان سه جوان امروزی را روایت می‌کند که بعد از رهایی از زندان و در مسیر تحقق رویاهایشان، با اتفاقاتی غیرمنتظره روبرو می شوند. اکبر عبدی، محمدرضا شریفی‌نیا، سحر قریشی، میرطاهر مظلومی، یوسف تیموری، علی صادقی، رضا ناجی و بهاره رهنما بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

قسم

فیلم سینمایی قسم به کارگردانی محسن تنابنده نیز در چهارمین هفته فروش خود با ۳۴۶ میلیون تومان در رده سوم قرار گرفت. قسم این هفته با نمایش در ۱۰۶ سالن سینما در مجموع یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومان فروخته است.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: به جان نیاز، قصاص بخوای بچه‌رو می‌گیرم طلاقت می‌دم جان یه دونه دخترمونو قسم خوردم که بدونی اینکارو می‌کنم به جان نیاز ... مهناز افشار، سعید آقاخانی، مهران احمدی و حسن پورشیرازی بازیگران فیلم سینمایی قسم هستند.

تگزاس ۲

فیلم سینمایی تگزاس ۲ نیز در نوزدهمین هفته از نمایش خود در ۶۴ سالن سینما این هفته نیز ۳۳۷ میلیون تومان فروخت تا همچنان در میان پنج فیلم صدر گیشه حضور داشته باشد. تگزاس ۲ به کارگردانی محسن اطیابی این فیلم در مجموع ۲۴ میلیارد و ۵۸۴ میلیون تومان فروخته است.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: هیچ وقت یه ایرانی رو تهدید نکن، علی الخصوص تو تهران. مهدی هاشمی، سام درخشانی، پژمان جمشیدی، ژاله صامتی، گابریلا پتری، بهرنگ علوی، رضا ناجی، امید روحانی، آدریانو تولوزا، سهیل قنادان، تی آگو متوس و نادر سلیمانی بازیگران تگزاس ۲ هستند.

شبی که ماه کامل شد

اما فیلم شبی که ماه کامل شد این هفته با فروش ۳۰۲ میلیون تومانی در رده پنجم باقی ماند. این فیلم به کارگردانی نرگس آبیار در مجموع ۱۱ هفته نمایش در ۱۰۲ سالن سینما در مجموع به فروش ۱۷ میلیارد و ۵۱۳ میلیون تومان دست یافت.

شبی که ماه کامل شد روایت دختر جوانی از مناطق جنوب شهر تهران است که درگیر عشق جوانی شهرستانی می‌شود، دختر به دلایلی مجبور به مهاجرت از ایران است که در این مسیر برادرش با او همراه می‌شود، اما در میانه راه اتفاقاتی برای آنها رقم می‌خورد...

الناز شاکردوست، هوتن شکیبا، فرشته صدرعرفایی، شبنم مقدمی، پدرام شریفی، فرید سجادی حسینی، امین میری، بانیپال شومون و آرمین رحیمیان بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

حالا هر چند سینما روزهای چندان خوبی در گیشه را تجربه نمی کند اما به نظر می رسد با اکران سه فیلم جدید چاقی به کارگردانی راما قویدل در گروه ایران، برمودا ساخته رهبر قنبری در گروه آستارا و صدای منو می‌شنوید به کارگردانی صادق پروین آشتیانی در گروه فرهنگ که از روز چهارشنبه (ششم شهریور) نمایش خود را آغاز کرده اند رونق فروش بار دیگر به گیشه سینماها باز گردد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha