۲ خرداد ۱۳۹۷، ۱۷:۴۴
کد خبر: 82924200
T T
۰ نفر

سه ناكام، روایت این روزهای گیشه سینما

۲ خرداد ۱۳۹۷، ۱۷:۴۴
کد خبر: 82924200
سه ناكام، روایت این روزهای گیشه سینما

تهران- ایرنا- سه فیلم «خوك»، «جشن دلتنگی» و «آن سوی ابرها» برخلاف انتظارات همچنان خوب نمی فروشند تا «تگزاس» به تنهایی جور كم استقبالی از گیشه را بكشد.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار سینمایی ایرنا، افت فروش فیلم هایی سینمایی كه با آغاز اكران دوم فیلم های نوروز آغاز شده همچنان ادامه دارد و هر چند نوع انتخاب فیلم ها به نظر می رسید با اقبال بیشتری مواجه شوند اما همچنان فیلم ها خوب نمی فروشند.
البته آغاز ماه مبارك رمضان و نزدیك شدن به فصل امتحانات مدارس و دانشگاهها و كنكور نیز در این بی رونقی گیشه بی تاثیر نبوده است تا جایی كه استفاده از برگ های برنده ای مثل اكران افطار تا سحر نیز مورد استقبال سینماداران قرار نگرفت و حتی با مساعدت شورای صنفی نمایش هم هیچ سینماداری از این طرح استقبال نكرد.
در بررسی تازه ترین فروش فیلم های اكران دوم نوروز همچنان دو فیلم «تگزاس» و تا حدودی «عصبانی نیستم» خوب می فروشند و سه فیلم «خوك»، «جشن دلتنگی» و «آن سوی ابرها» نیز ناكام محض در گیشه بودند تا جایی كه كل فروش این فیلم ها بعد از سه هفته نمایش به اندازه یك روز فروش «تگزاس» هم نبوده است.
در تازه ترین جدول فروش فیلم های در این هفته، فیلم سینمایی «تگزاس» با یك میلیارد و 87 میلیون تومان همچنان در صدر پُرفروش های هفته قرار دارد.
این فیلم بعد از 5 هفته نمایش در 128 سالن سینما در مجموع شش میلیارد و 824 میلیون تومان فروش كرده است.
در خلاصه داستان فیلم سینمایی تگزاس با بازی حمید فرخ‌نژاد، سام درخشانی و پژمان جمشیدی آمده است: هیچ‌وقت یه ایرانی رو تهدید نكن، حتی تو تگزاس!
در فیلم سینمایی «تگزاس» به كارگردانی مسعود اطیابی بازیگران خارجی چون گابریلا پتری، توگان تی‌شی‌را و آدریانو تولوزا ایفای نقش می‌كنند.
«عصبانی نیستم» به كارگردانی رضا درمیشیان نیز این هفته، 487 میلیون تومان فروش داشته و در مكان دوم پرفروش های هفته قرار گرفته است.
این فیلم سینمایی پس از سه هفته نمایش در 73 سالن سینما در مجموع یك میلیارد و 998 میلیون تومان فروش كرده است.
این فیلم درباره نوید، دانشجویی‌ست كه در جریان اعتراضات سال 88 دانشجوی ستاره می شود و برای رسیدن به نامزد مورد علاقه اش با مشكلاتی رو به رو می شود...
باران كوثری، نوید محمدزاده، رضا بهبودی، میثاق زارع، میلاد رحیمی، بهرام افشاری، امیررضا میرآقا، تینو صالحی، رضا كولغانی، وحید قاضی زاهدی و عباس جمالی بازیگران «عصبانی نیستم» هستند.
فیلم سینمایی «خجالت نكش» كه در ژانر كمدی ساخته شده و به نظر می رسید بیش از اینها مورد توجه قرار گیرد در ابتدا فروش چندان خوبی نداشت اما رفته رفته به میزان مخاطبان آن افزوده شد.
این فیلم در این هفته، 473 میلیون تومان فروش داشته است و در مجموع پس از سه هفته نمایش در 91 سالن سینما یك میلیارد و 266 میلیون تومان فروش كرده است.
این فیلم نخستین ساخته بلند فیلمنامه نویس باتجربه سینما، رضا مقصودی است و در خلاصه داستان آن آمده است: صنم حق داره خجالت بكشه چندتا بچه بزرگ و عروس داره. سنی ازش گذشته اما قنبر كه به فكر پیشرفت مملكته اصلا خجالت سرش نمیشه معتقده «حلال كن هزار كن» خجالت نكش.
احمد مهرانفر، شبنم مقدمی، لیندا كیانی، شهره لرستانی، الناز حبیبی، علی صالحی و سام درخشانی بازیگران فیلم سینمایی «خجالت نكش» هستند.
«چهار راه استانبول» ساخته مصطفی كیایی دیگر فیلم اكران این روزهای سینمای ایران نیز این هفته 464 میلیون تومان فروش كرده است.
این فیلم در مجموع سه هفته نمایش در 67 سالن سینما فروش یك میلیارد و 449 میلیون تومانی را تجربه كرده است.
«چهار راه استانبول» با نگاهی متفاوت به حادثه آتش سوزی ساختمان پلاسكو داستان خود را روایت می كند.
بهرام رادان، محسن كیایی، سحر دولتشاهی، رعنا آزادی ور، ماهور الوند، سعید چنگیزیان، پوریا رحیمی سام، بابك بهشاد، خسرو احمدی، تینو صالحی، حسین امیدی، رضا شریف نژاد، علی گیل وری، شقایق جعفری جوزانی، مسعود كرامتی و مهدی پاكدل در «چهارراه استانبول» ایفای نقش می‌كنند.
فیلم سینمایی «خوك» به كارگردانی مانی حقیقی نیز این هفته فروشی بهتر از 216 میلیون تومان نداشته است و در مجموع نیز پس از سه هفته نمایش در 35 سالن سینما در مجموع 571 میلیون تومان فروخته است.
فیلم سینمایی «خوك» با بازی لیلا حاتمی و علی مصفا نخستین نمایش خود را در جشنواره برلین تجربه كرد و مورد توجه منتقدان نیز قرار گرفته است.
در خوك علاوه بر حاتمی و مصفا كه برای اولین بار حضور در یك اثر كمدی را تجربه كرده‌اند هنرمندانی چون حسن معجونی، لیلی رشیدی، پریناز ایزدیار و سیامك انصاری ایفای نقش كرده اند.
در خلاصه داستان این فیلم آمده است: قاتلی در سطح شهر مشغول كشتن كارگردانان سینمای ایران است، اما حسن را نادیده گرفته. حسن رنجیده است: آیا او مهمترین فیلمساز این شهر نیست؟ پس چرا قاتل تحویلش نمی‌گیرد؟ هنگامی كه نام حسن به عنوان مظنون اصلی پرونده قتل‌ها در شبكه‌های اجتماعی مطرح می‌شود، اوضاع دیگر غیرقابل تحمل می‌شود. حالا حسن ناچار است برای اعاده حیثیتش نقشه هوشمندانه‌ای بكشد...
دیگر ناكام اكران دوم نوروز، فیلم سینمایی «جشن دلتنگی» به كارگردانی پوریا آذربایجانی است كه این هفته 37 میلیون تومان فروش داشته است.
این فیلم پس از سه هفته نمایش در 29 سالن سینما در مجموع نیز 113 میلیون تومان فروش كرده است.
«جشن دلتنگی» درباره رابطه واقعی آدم‌ها و گره خوردن آن با فضای مجازی و همچنین چهار طبقه اجتماعی است.
محسن كیایی، بهنام تشكر، پانته‌آ پناهی‌ها، بابك حمیدیان، مینا ساداتی، ساغر قناعت، عرفان ناصری، علی دهبان، ندا عقیقی، اشكان منصوری، پریوش نظریه و امید روحانی در این فیلم ایفای نقش می كنند.
فیلم سینمایی «آن سوی ابرها» آخرین ساخته مجید مجیدی نیز در این هفته، فروشی بهتر از 34 میلیون تومان نداشته و بعد از سه هفته نمایش در 12 سالن سینما در مجموع 116 میلیون تومان فروخته است.
در «آن سوی ابرها» كه محصول كشور هند است، یشان خاطار و مالاویكا موهانان ایفای نقش می كنند.
در خلاصه داستان تازه ترین ساخته مجیدی آمده است: این فیلم در ستایش عشق و زندگی و تنوع روابط انسانی است.
فیلم سینمایی «آن سوی ابرها» كه در سرگروهی سینما جوان نمایش خود را آغاز كرده، موسیقی اش را «آی. آر. رحمان» آهنگساز مطرح و اسكاری هندی ساخته است.
به گزارش ایرنا، با توجه به فروش پایین سه فیلم «خوك»، «جشن دلتنگی» و «آن سوی ابرها» به نظر می رسد این آثار به زودی سالن های تحت اختیار خود را از دست بدهند.
همچنین با توجه به تصمیم جدید شورای صنفی نمایش احتمالا با اكران بازی های فوتبال جام جهانی بار دیگر رونق به سینما این‌بار به واسطه فوتبال برگردد و باید منتظر ماند و دید كه چه فیلم هایی برای اكران عید فطر انتخاب خواهند شد و گیشه از این خواب زمستانی بیدار خواهد شد.
فراهنگ**9246**1055
۰ نفر