۶ شهریور ۱۳۹۸، ۱۰:۴۴
کد خبرنگار: 760
کد خبر: 83454950
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پمپئو کره شمالی را کشوری با رفتار خودسرانه خواند

۶ شهریور ۱۳۹۸، ۱۰:۴۴
کد خبر: 83454950
پمپئو کره شمالی را کشوری با رفتار خودسرانه خواند

تهران- ایرنا- مایک پمپئو وزیر امور خارجه دولت آمریکا در واکنش به اظهارات رئیس دستگاه سیاست خارجی پیونگ یانگ که از وی به عنوان سمی مهلک برای مذاکرات دو جانبه نام برد، گفت: کره شمالی کشوری با رفتار خودسرانه است.

به گزارش روز چهارشنبه شبکه "کی بی اس" کره جنوبی، پمپو در جمع کهنه کاران جنگی آمریکا گفت، دولت "دونالد ترامپ" ارزش های آمریکانیسم را در دیپلماسی دنبال کرده است. رفتار خودسرانه کره شمالی قابل اغماض نیست.
پمپئو افزود، آمریکا باعث تشویق جامعه بین المللی به حمایت از خلع سلاح هسته ای کره شمالی شد.

 اظهارات پمپئو درحالی مطرح شده که در روزهای اخیر وزیر خارجه کره شمالی ، "مایک پمپئو"، را "سمی مهلک" است که موجب توقف مذاکرات هسته ای واشنگتن و پیونگ یانگ شده ، خواند.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، "ری یونگ هو" روز(جمعه گذشته ) از اظهارات بی اساس وزیر خارجه آمریکا درباره تداوم تحریم ها علیه کره شمالی انتقاد کرد و گفت، او واقعا به قدری بی شرم است که از گفتن حرف های بی اساس ابایی ندارد. با وجود چنین فردی و این حرف ما به حل و فصل شدن مساله شک داریم.

ری افزود، آمریکا همچنان در خیال خام دستیابی به هر چیز از طریق تحریم بسر می برد، کره شمالی همچنان بزرگ ترین تهدید برای آمریکاست.

پمپئو روز چهارشنبه به روزنامه واشنگتن اگزمینر آمریکا گفت، امیدواریم رهبر کره شمالی به خلع سلاح هسته ای متعهد باشد، اگر پیونگ یانک به خلع سلاح هسته ای پایبند نباشد، آمریکا به تحریم های تنبیهی علیه کره شمالی به عنوان اهرم فشار ادامه می دهد.

وزیر امورخارجه آمریکا هفته پیش نیز از کره شمالی به عنوان کشوری خودسر و یاغی یاد کرد و گفت، آمریکا در گذشته در برابر کشورهای یاغی مانند کره شمالی که موشک و تسلیحات هسته ای آزمایش کردند، کاری نکرد.
"دونالد ترامپ" و "کیم جونگ اون"، سران آمریکا و کره شمالی که اولین بار سال گذشته در سنگاپور گفت وگو کرده و به توافقی مبهم درباره خلع سلاح هسته ای کره در ازای لغو تحریم های پیونگ یانگ دست یافته بودند، در نشست فوریه امسال در هانوی ویتنام به نتیجه ای نرسیدند و همین امر موجب توقف مذاکرات دو کشور شد.

ترامپ اواخر ژوئن ( تیر ماه) سال جاری که برای شرکت در نشست گروه 20 در اوزاکا به ژاپن سفر کرده بود، پس از پایان این نشست به کره جنوبی رفت و در آنجا، در منطقه غیرنظامی مرزی دو کره برای سومین بار با ترامپ دیدار کرد.

ترامپ پس از این دیدار اعلام کرد، مذاکرات آمریکا و کره شمالی در آینده نزدیک (دو تا سه هفته دیگر) از سرگرفته می شود. با این حال و با وجود ابراز امیدواری، چندی پیش پمپئو در مورد ازسرگیری هرچه زودتر این مذاکرات، اظهار کرد که گفت وگوهای هسته ای دو کشور همچنان متوقف مانده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha