۷ اسفند ۱۳۹۷، ۱۳:۵۱
کد خبر: 83223407
T T
۰ نفر

پمپئو: نشست كیم و ترامپ فرصتی مهم برای پیشرفت است

۷ اسفند ۱۳۹۷، ۱۳:۵۱
کد خبر: 83223407
پمپئو: نشست كیم و ترامپ فرصتی مهم برای پیشرفت است

تهران - ایرنا - «مایك پمپئو» وزیر امور خارجه ایالات متحده با انتشار توئیتی نسبت به نشست دوم سران آمریكا و كره شمالی كه قرار است در پایتخت ویتنام برگزار شود ابراز خوشبینی كرد و این اجلاس را فرصتی مهم برای پیشرفت روابط و تعهدات دو كشور عنوان كرد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از شبكه خبری كی بی اس، پمپئو با انتشار عكس از از خود در تویئتر خود نوشت، این اجلاس فرصتی مهم برای پیشرفت در تعهدات روابط دو كشور در نشست سنگاپور درباره ایجاد صلحی پایدار و خلع سلاح كامل هسته ای، خواهد بود.
وزیر امور خارجه آمریكا در طول پرواز خود به هانوی پایتخت ویتنام با انتشار توئیتی اعلام كرد كه دولت همچنان برای خلع سلاح هسته ای كره شمالی و ادمه روابط دو كشور تلاش می كند.
گمانه زنی ها بر سر دیدار مایك پمپئو كه نماینده ویژه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریكا با همتای كره ای خود، برای بهبود روابط آمریكا و كره شمالی پیش از دیدار رهبران دو كشور وجود دارد.
نشست دوم «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریكا و «كیم جونگ اون» رهبر كره شمالی قرار است طی دو روز آینده 27 و 28 فوریه (8 و 9 اسفند) در هانوی پایتخت ویتنام برگزار شود.
اولین نشست این دو رهبر روز 12 ژوئن (22 خرداد) در سنگاپور برگزار شد و در این نشست كره شمالی متعهد به خلع سلاح هسته ای در صورت كاهش تحریم ها از سوی آمریكا شد.
**آساق**9470**1663**

سرخط اخبار جهان