۳ شهریور ۱۳۹۸، ۱۱:۳۷
کد خبر: 83450101
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

انتقاد شدید برنده نوبل از سیاست های اقتصادی مرکل

۳ شهریور ۱۳۹۸، ۱۱:۳۷
کد خبر: 83450101
انتقاد شدید برنده نوبل از سیاست های اقتصادی مرکل

تهران- ایرنا- «پل کروگمن» برنده نوبل اقتصاد در سال ۲۰۰۸ در مقاله ای با عنوان «دنیا با مشکلی به نام آلمان مواجه است» از سیاست های اقتصادی صدراعظم آلمان به شدت انتقاد کرد.

کروگمن در این مقاله که در ستون مقالاتش در نیویورک تایمز منتشر کرده از «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان خواست به این سیاست های غلط پایان داده و مسیر درست برای نجات اقتصاد را در پیش بگیرد.
این اقتصاددان مشهور آمریکایی که نوشته هایش جزو کتاب های پرفروش آمریکای شمالی به شمار می روند برخلاف «دونالد ترامپ» معتقد است سیاست های اقتصادی آلمان آسیبی به ایالات متحده نمی زنند بلکه برای اروپا مضر هستند.
کروگمن با انتخاب عنوان «دنیا با مشکلی به نام آلمان مواجه است» تاکید می کند که رویکرد اقتصادی مرکل موجب شده وضعیت اقتصادی در اروپا و در مجموع کل جهان به خطر بیافتد.
برنده نوبل اقتصاد خودداری آلمان از استقراض را به باد انتقاد گرفته و می افزاید که این مسئله به افزایش میزان بیکاری در سراسر اروپا منجر شده است.
به اعتقاد وی در پی سیاست صرفه جویی اقتصادی آلمان میزان تقاضا برای به اشتغال گیری کاهش یافته و بخش خصوصی و شرکت های اروپایی تمایلی به سرمایه گذاری و هزینه کردن بیشتر ندارند.
کروگمن تاکید می کند که آلمان برای حل این مشکل باید به استقراض روی آورده و با سرمایه گذاری، بازار کار را تحریک کند. این کشور همچنین باید مانند آمریکا زیرساخت های خود را اصلاح و به روز کند.

«پل کروگمن» اقتصاددان و مقاله‌نویس آمریکایی در سال ۲۰۰۸ میلادی به دلیل تلاش‌هایش در زمینه تجزیه و تحلیل چگونگی تأثیر مقیاس‌های اقتصادی بر الگوهای تجاری و امکان انجام فعالیت‌های اقتصادی مفتخر به دریافت جایزه نوبل اقتصاد گردید.

نشریه اکونومیست در سال ۲۰۱۴ اسامی اقتصاددانان پرنفوذ جهان را منتشر کرد که در آن نام کروگمن در ردیف دوم قرار داشت.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha