۲۱ آبان ۱۳۹۴، ۱۷:۱۲
کد خبر: 81836048
T T
۰ نفر
سیاستمدار آلمانی: مركل كنترل بر دولتش را از دست داده است

تهران - ایرنا -«جم ازدمیر» رهبر حزب سبز آلمان با اشاره به اختلافات احزاب هم ائتلافی با «آنگلا مركل» صدر آعظم آلمان بر سر سیاست های مهاجرتی اش، گفت: مركل حتی دیگر كنترلی بر احزاب هم ائتلافی اش در دولت ندارد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیك، ازدمیر در توجیه ادعای خود گفت: به عنوان مثال، «توماس دی میزر» وزیر كشور آلمان تاكنون بارها طرح های جنجال برانگیزی را با هدف كاهش تعداد مهاجران ارائه داده كه مورد حمایت «ولفگانگ شوئبله» وزیر دارایی آلمان بوده است.
شوئبله بر ضرورت محدود كردن پناهجویان و آوارگان تازه وارد به آلمان تاكید كرده است.
به گفته ازدمیر، وزیر كشور به ویژه پیشنهاد داده كه آوارگان سوری فرم وضعیت ویژه دریافت كنند كه می تواند مانع پیوستن خانواده هایشان به آنها در آلمان شود. هر چند كه وی در نهایت مجبور به پس گرفتن پیشنهاد خود شد اما همین امر به خودی خود نگرانی هایی را درباره توانایی دولت آلمان برای اتخاذ تصمیمات موثر برانگیخته است.
سیاستمدار آلمانی در گفت و گو با روزنامه «تاگس اشپیگل» آلمان گفت: اقدامات یكجانبه وزیر كشور نشان می دهد كه صدر اعظم آلمان دیگر این روند سیاسی تصمیم گیرنده نیست و كنترل احزاب ائتلافی دولت را از دست داده است.
وی افزود: مركل نمی تواند از ظهور جنبش مخالف جدیدی در حزب متبوعش، اتحادیه دمكرات مسیحی، جلوگیری كند. این جنبش از ارائه اقدامات جدید برای ترساندن و به اصطلاح فراری دادن مهاجران حمایت می كنند.
روزنامه تاگس اشپیگل پیشتر در مقاله ای وضعیت كنونی در دولت آلمان را به مثابه «توطئه مخفیانه » علیه مركل توصیف كرد.
مركل پیشتر پیشنهاد ایجاد مراكزی خاص در مرزهای این كشور را به منظور بررسی تقاضانامه های پناهندگی داده بود كه با مخالفت تعدادی از شركای هم حزبی اش در اتحاد دمكرات مسیحی مواجه شد. به گفته آنها این مراكز شبیه بازداشتگاه خواهند بود.
بحران ناشی از سیاست های مداخله جویانه آمریكا در كشورهای خاورمیانه سیل پناهجویان و آوارگان جنگی را به مرزهای اروپا كشانده است و به وخیم ترین بحران و چالشی جدی برای كشورهای اروپایی تبدیل شده است. آلمان به ویژه با توجه به وعده هایش درباره پذیرش 800 هزار تا یك میلیون آواره و پناهجو تا پایان سال با مسائل عدیده ای دست و پنجه نرم می كند.
شوئبله وزیر دارایی آلمان به تازگی گفت جهان باید بداند كه آلمان به ظرفیت های خود برای پذیرش پناهندگان نزدیك شده است.
كمیساریای عالی پناهجویان سازمان ملل متحد اعلام كرده از ابتدای سال جاری میلادی بیش از 700 هزار آواره از طریق مدیترانه وارد اروپا شده اند و از این تعداد سه هزار و 210 نفر در دریا جان باخته و یا ناپدید شده اند.
اروپام**9158 ** 1095
۰ نفر