۳ شهریور ۱۳۹۸، ۱۰:۵۵
کد خبرنگار: 2237
کد خبر: 83446285
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ممنوعیت خرید و فروش دام فاقد پلاک در گیلان

۳ شهریور ۱۳۹۸، ۱۰:۵۵
کد خبر: 83446285
ممنوعیت خرید و فروش دام فاقد پلاک در گیلان

رشت - ایرنا - رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از ممنوعیت خرید و فروش و جابجایی دام زنده فاقد پلاک در استان خبر داد.

علی درجانی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا با بیان اینکه هرگونه خرید و فروش و جابجایی دام زنده (سبک و سنگین) فاقد پلاک در استان ممنوع و قاچاق محسوب می شود افزود: تفاهم نامه ای با بخش خصوصی اتحادیه دامداران استان منعقد شده تا به اندازه مورد نیاز پلاک تهیه و آمادگی برای پلاک کوبی داشته باشند و با هماهنگی بعمل آمده پس از صدور مجوز حمل، پلاک گذاری انجام شود.

وی گفت: دامداری که متقاضی پلاک کوبی باشد، می تواند با مراجعه به تعاونی دامداران شهرستان عملیات ثبت و پلاک کوبی را انجام دهد.
رئیس سازمان جهادکشاورزی گیلان با عنوان اینکه شماره های ملی ۱۵ رقمی پلاک برای دام ها مطابق با استانداردهای بین المللی و از نوع RFID بوده اظهار کرد: هدف از پلاک کوبی، دستیابی به آمار واقعی دام، استقرار نظام صحیح بهداشتی در سطح کشور برای ارتقای کیفی تولیدات و کاهش ضایعات، کنترل بازار برای دسترسی به میزان تقاضا و عرضه تولیدات دامی و جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی سودجویان می باشد.
درجانی یکی از مزایای طرح هویت گذاری دام را امکان برنامه ریزی در خصوص اصلاح نژاد استان دانست و اضافه کرد: افزایش سرعت و دقت در امر بیمه دام استان، تسهیل در پردازش توزیع نهاده های دامی و حذف هزینه های موازی سازی شناسایی دام از دیگر مزایای این طرح است.

یک میلیون و ۲۰۰ هزار راس دام سبک و سنگین در گیلان وجود دارد و نگهداری ۱۶۸ هزار و ۴۰۹ هکتار مرتع استان به پنج هزار و ۵۵ دامدار واگذار شده است. 
استان گیلان نزدیک به ۲۴۵ هزار هکتار مرتع دارد.

۷۲۹۶/۲۰۰۷/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha