۳۰ مرداد ۱۳۹۸، ۱۹:۵۰
کد خبر: 83445914
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۰ طرح فناورانه جهان در کشور بومی‌سازی می‌شود

۳۰ مرداد ۱۳۹۸، ۱۹:۵۰
کد خبر: 83445914
۲۰ طرح فناورانه جهان در کشور بومی‌سازی می‌شود

تبریز- ایرنا - معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تحولات جهانی و ظهور و نمود فناوری‌های نوین در عرصه‌های مختلف  اعلام کرد: اجرای طرح بومی‌سازی ۲۰ فناوری که بیشترین ارزآوری را دارند از سوی دانشمندان و متخصصان ایرانی در کشور آغاز شده است.

برات قبادیان روز چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی در تبریز با اشاره به شرایط منحصر به فرد ایران در جهان، بیان کرد: کشورمان با جمعیت جوان خود و دارا بودن نیروهای متخصص در زمینه منابع انسانی در رتبه سوم جهان قرار دارد.

وی با اشاره به قرار گرفتن استان آذربایجان‌شرقی در جایگاه ویژه صنعت کشور افزود: این استان در حوزه معدن و صنعت استانی قابل اتکا است و می‌تواند الگویی مناسب برای سایر استان‌ها باشد.

قبادیان با بیان این‌که نباید اجازه دهیم تا فاصله‌ ما با دنیای صنعتی بیش از این شود، گفت: باید در زمینه طرح‌های علمی و بنیادهای مستحکم علمی و فناورانه دانشگاه را به میدان آورد که خوشبختانه در آذربایجان شرقی این شرایط فراهم شده است.

او با اشاره به رونمایی از طرح تاپ (توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار) در ۹ استان کشور از جمله آذربایجان شرقی، گفت: طرح تاپ می‌تواند متحول کننده صنعت و ارتباطات و همکاری‌های صنعت و دانشگاه و صنعت و جامعه باشد.

تبریز می‌تواند مرکزی برای نجات مشکلات اقتصادی کشور باشد

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی گفت: بازرگانان، صنعتگران و کشاورزان تبریز ثابت کرده‌اند که این شهر می‌تواند مرکزی برای نجات مشکلات اقتصادی کشور باشد.

محمد وحدتی در این نشست اظهار کرد: خوشبختانه موقعیت‌ و ظرفیت‌های استان بی نظیر است و با انتخاب دکتر پورمحمدی به عنوان استاندار آذربایجان شرقی پیوند بین دانشگاه و صنعت تقویت شده است و این امر موفقیت بزرگی محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر رفع مشکلات تولیدکننده ها و کاهش مقررات اداری، ادامه داد: با حرکت‌های جهادی و فعالیت شبانه روزی باید استان را طوری پیش ببریم که الگویی برای کشور و جهان باشد.

نیازمند اصلاح مسیر در فعالیت های اقتصادی هستیم

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر هم با بیان اینکه آذربایجان شرقی هم یک استان معدنی،  صنعتی و تجاری است بر ضرورت اصلاح مسیر برای نتیجه گیری و پاسخگویی به انتظارات فعالان اقتصادی و عموم مردم تاکید کرد.

محمدحسین فرهنگی افزود: موضوع تولید در مقطع کنونی اهمیت فوق العاده دارد و کسی که در این برهه مسئولیت می پذیرد، زحمات عدیده و شبانه روزی را متحمل شود.

فرهنگی گفت: بر اساس قانون گردش مالی معادن باید در همان استان باشد، اضافه کرد: در بحث تامین نقدینگی صنایع، اگر گردش مالی معادن در داخل استان باشد این مشکل هم می تواند برطرف شود.
وی اظهارکرد: در حوزه بازرگانی و تجارت هم باید حرکت استان به سمت رفع موانع تجارت باشد و گشایش های جدیدی در استفاده از منابع صندوق توسعه ملی ایجاد شود.

به  گزارش ایرنا در این آئین از خدمات ۵ ساله «حسین نجاتی»  قدردانی و «حبیب امین زاده» به عنوان رئیس جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی معرفی شد.

۳۰۷۱

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha