۳۰ مرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۲۸
کد خبرنگار: 1498
کد خبر: 83445394
T T
۰ نفر
چین بازداشت کارمند کنسولگری انگلیس در هنگ کنگ را تایید کرد

پکن- ایرنا- سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین بازداشت کارمند کنسولگری انگلیس در هنگ کنگ را تایید کرد و گفت این فرد به دلیل نقض قانون بازداشت شده است.

به گزارش ایرنا پیشتر رسانه ها اعلام کرده بود این شهروند چینی به نام «سیمون چنگ» که در کنسولگری انگلیس در هنگ کنگ کار می کرد در شهر شنژن از شهرهای نزدیک به هنگ کنگ بازداشت شده است.

انگلیس قبلا در مورد بازداشت این کارمند کنسولگری اش اظهار نگرانی کرده بود.

«گنگ شوانگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز چهارشنبه بدون ارایه جزییات بیشتری اعلام کرد این فرد به دلیل نقض مقررات امنیت عمومی، به مدت ۱۵ روز توسط پلیس شنژن بازداشت شده بود.

خانواده «سیمون چنگ» روز سه شنبه ناپدید شدن وی را در یک پست فیس بوک تایید کردند و گفتند که او صبح روز ۸ آگوست ۲۰۱۹ (۱۷ مرداد ۱۳۹۸) از هنگ کنگ به شنژن سفر کرده و قرار بوده است که ۹ آگوست به هنگ کنگ برگردد ولی تا کنون خبری از وی نیست.

سخنگوی وزارت خارجه چین هشدار داد «چنگ» یک شهروند چینی است بنابراین موضوع کاملاً یک امر داخلی است و به انگلیس ربطی ندارد و نباید در این مساله دخالت کند.

او همچنین از انگلیس خواست اظهارات غیرمسئولانه را در مورد هنگ کنگ متوقف کند و از مداخله در امور این دولت شهر دست بردارد.

هنگ کنگ در هفته های اخیر با اعتراضات ضد دولتی روبرو شده است چین کشورهای غربی مانند انگلیس و آمریکا را به مداخله در امور این شهر متهم کرده است.
 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha