۲۷ مرداد ۱۳۹۸، ۸:۵۳
کد خبرنگار: 2091
کد خبر: 83440472
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کلاس‌های درس سمنان در اول مهر بدون معلم نیست

سمنان- ایرنا- معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه مهرماه امسال هیچ کلاس درسی در این استان بدون معلم نیست، گفت: کمبود معلم در مدرسه‌ها و هنرستان‌های استان با برنامه ریزی‌های کاربردی مانند جذب معلم، استفاده از نیروهای حق التدریسی و برون سپاری حل می‌شود.

حسین رشیدی روز  یکشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: امسال برای جبران کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان سمنان براساس قانون از طریق دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی و برگزاری آزمون، نیرو جذب می شود.

وی ادامه داد: افزایش ساعت کاری فرهنگیان و استفاده از نیروی حق التدریسی از دیگر راهبردهای برنامه ریزی شده برای جبران کمبود نیروی انسانی در مدرسه‌های استان سمنان است.

وی تصریح کرد: بر اساس قانون برخی آموزش‌های فنی و مهارتی باید برون سپاری شود و هنرجو، در محیط واقعی کار آموزش‌ها را فرا گیرد و اجرای این قانون تا حدی مشکل کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش را حل کرده است.

رشیدی افزود: با برون سپاری آموزش‌ها،  آموزش درس‌های تئوری در هنرستان‌ها و آموزش‌های عملی در مراکز فنی و حرفه‌ای و دستگاه‌های متولی مانند سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می‌شود.

وی یادآور شد: ۱۰ هزار و ۱۱ دانش آموز از ۲۲ هزار و ۱۲۳ دانش آموز استان سمنان در دوره متوسطه در هنرستان‌ها مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد، ۲ هزار و ۶۰۰ هنرجو به شکل برون سپاری آموزش‌ها را فرا می‌گیرند.

وی بیان کرد: در برخی شهرستان‌های استان سمنان، تجهیزات مراکز فنی و حرفه‌ای به داخل هنرستان‌ها برده می‌شود و همین اقدام موجب شده تا در دورترین نقاط استان مانند میامی، بیارجمند، آرادان و ایوانکی کمبود نیروی انسانی و تجهیزات آموزشی جبران شود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان سمنان گفت: باید فرهنگ اشتباه نسبت به مهارت آموزی و هنرستان‌ به منظور اشتغالزایی و رونق تولید اصلاح شود.

۹۸ هنرستان در استان سمنان برای ارائه آموزش های فنی و مهارتی وجود دارد که هر هنرستان دستکم پنج کارگاه آموزشی دارد.

۴۷.۳ درصد دانش آموزان استان سمنان در رشته‌های فنی و مهارتی مشغول به تحصیل هستند و استان سمنان در سوق دادن دانش آموزان به رشته‌های فنی  ۱۱.۲ درصد از میانگین کشور بالاتر است.

بیش از هشت هزار معلم در یک هزار و ۱۰۰ مدرسه استان سمنان به ۱۲۰ هزار دانش آموز آموزش می‌دهند.

۷۴۰۸/۷۳۴۲

برچسب‌ها