۲۶ مرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۴۷
کد خبر: 83440222
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۰ درصد مدارس استان مرکزی هوشمند هستند

۲۶ مرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۴۷
کد خبر: 83440222
۲۰ درصد مدارس استان مرکزی هوشمند هستند

اراک - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: ۲۰ درصد مدارس این استان از تجهیزات هوشمند برخوردار هستند.

به گزارش ایرنا، «شهریار فولادوند» روز شنبه در جمع اصحاب رسانه افزود: هوشمندسازی اصولی و با برنامه، بهبود آموزش های کیفی و ارزان تر را در مدارس به همراه دارد.
وی ادامه داد: بیشترین تجهیزات مورد نیاز برای هوشمندسازی مدارس استان مرکزی توسط خیران به آموزش و پرورش اهدا شده است.
 مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی یادآور شد: ۴۰ هزار دانش آموز تابستان امسال در ۳۰۰ پایگاه دارالقرآن، سالن های ورزشی، مدارس و کانون ها در رشته های مختلف ورزشی تحت نظارت آموزش و پرورش اوقات فراغت خود را گذرانده اند.
فولادوند با یادآوری فعالیت مدارس هیات امنایی گفت: با توجه به اینکه هزینه های مدارس هیات امنایی توسط دولت پرداخت می شود دریافت شهریه در این مدارس وجاهت قانونی نداشته و تنها در راستای فعالیت ها و برنامه های فوق برنامه دریافت هزینهمی شود.
وی ادامه داد:کلمه شهریه در شورای آموزش و پرورش اراک به اشتباه از سوی یکی از مسئولان بیان شده است و دریافت هزینه تنها برای خدمات فعالیت های فوق برنامه دانش آموزان بوده و نباید هیچ گونه شهریه ای از دانش آموزان در این مدارس گرفته شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی خاطرنشان کرد: مدارس هیات امنایی بر اساس مصوبه شورای آموزش و پرورش فعالیت کرده و بر این اساس مبلغی برای فعالیت های فوق برنامه دریافت می کنند که با مداخله آموزش و پرورش برای مقاطع ابتدایی به یک میلیون و ۴۰۰ هزار ریال و در مقطع متوسطه ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال است.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان مرکزی در این نشست گفت:  نیروی انسانی برای راهبری یک سوم از کلاس های آموزش و پرورش این استان توسط نیروهای حق التدریسی تامین می شود و این استان بیشترین نیاز را به نیروی انسانی در سطح کشور دارد.

« احمد حسینی» بیشترین کمبود نیروهای ثابت در کلاس های آموزش و پرورش را مربوط به شهرستان ساوه دانست و افزود: اکنون ۴۵ درصد کلاس های این شهرستان توسط نیروهای حق التدریس اداره می شود.

وی ادامه داد: کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان مرکزی موجب شده است این اداره کل در زمینه انتقال نیروی انسانی به خارج از استان و یا سایر دستگاه ها سختگیرانه عمل کند.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان مرکزی خاطرنشان کرد: کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش این استان موجب شده است که برخی از نیروهای حق التدریس از برخی از استان ها از جمله استان قم و همدان برای تدریس به این استان مراجعه کنند.

حسینی یادآور شد: ۹۱۷ نفر سال گذشته در دانشگاه فرهنگیان و ۸۱۱ نفر (ماده ۱۸)با مدرک کارشناسی برای جبران کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان مرکزی جذب شده است که نیروهای ماده ۱۸ از ابتدای مهرماه امسال فعالیت خود را در کلاس های درس استان آغاز می کنند.

وی ادامه داد: ۵۵۰ نفر  امسال در دانشگاه فرهنگیان و ۵۰۹ نیز بر اساس ماده ۱۸ در آموزش و پرورش استان مرکزی جذب می شوند که فرآیند جذب این افراد از ابتدای شهریورماه آغاز می شود.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان مرکزی، کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش این استان را چهار هزار و ۷۰۰ نفر عنوان کرد و گفت: کمبود سه هزار و ۵۰۰ نفر این افراد با بهره گیری از هشت هزار نفر ساعت حق التدریس و بقیه با استفاده از تدریس معاونان و صرفه جویی ها جبران می شود.

حسینی یاد آور شد: شمار دانش آموزان کشور از سال ۹۵ روند افزایشی داشته و تعداد دانش آموزان ثبت نام شده استان مرکزی برای سال تحصیلی ۹۸-۹۹ نسبت به سال گذشته حدود پنج هزار نفر افزایش یافته است.

۲۲۷ هزار دانش آموز در ۲۲۶۹ مرکز آموزشی در استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.

۱۹۵۵/۶۰۱۳/

برچسب‌ها

سرخط اخبار استان‌ها