فدراسیون جهانی بسکتبال: ایران تیمی پرنوسان در تابستان امسال

تهران- ایرنا- فدراسیون جهانی بسکتبال در گزارشی به وضعیت تیم‌های حاضر در جام جهانی اشاره کرد و تیم ملی ایران را پرنوسان دانست.

در گزارش فدراسیون جهانی بسکتبال که به قلم یک خبرنگار بدون مرز کروات نوشته شده، تیم‌ها طبق قدرت و شرایطشان رده‌بندی شده‌اند که تیم ملی ایران از نظر این نویسنده بیست و سومین تیم قدرتمند جهان در بین ۳۲ تیم است.

این خبرنگار اهل کرواسی در رده‌بندی خود چین، فیلیپین و ژاپن را بالاتر از ایران قرار داده و معتقد است این تیم‌ها به ترتیب رده‌های ۱۵، ۱۹ و ۲۲ را دارند.

از نظر «ایگور کورکویچ» آمریکا، صربستان، یونان، اسپانیا، ‌ فرانسه، استرالیا، آرژانتین، نیجریه، لیتوانی و ترکیه ۱۰ قدرت اول هستند.

این نویسنده درباره بسکتبال ایران نوشته‌است: تیم ملی بسکتبال ایران تابستانی پر نوسان را پشت‌سر گذاشته‌است. پورتوریکو، تونس و اسپانیا منتظر هستند تا ببینند با کدام سبک از بسکتبال ایران در گوانگژو روبه‌رو می‌شوند. با ایرانی که توانست در مسکو برابر روسیه ۹۱ بر ۸۴ به برتری رسید، برابر مجارستان پیروز شد و ۹۰ امتیاز کسب کرد یا تیمی که برابر یونان با ۳۰ امتیاز اختلاف باخت.

نظر این نویسنده درباره تونس همانند صحبت‌هایش درباره ایران است. این روزنامه‌نگار کروات تونس را نیز تیمی پرنوسان توصیف کرده و گفته که حریفانش منتظر هستند تا ببینند با کدام تونس بازی خواهند کرد.

از نظر کوکویچ که در سایت فدراسیون جهانی مطلبش را منتشر کرده پورتوریکو تیمی آماده است که در همین تابستان به مقام نایب قهرمانی رقابت‌های پان‌امریکن هم رسیده‌است. او نوشته که پورتوریکو اگر اعتماد به نفس کامل داشته باشد می‌تواند بالاتر از ایران و تونس و پایین‌تر از اسپانیا به مرحله دوم جام جهانی صعود کند.

پیش بینی این نویسنده درباره اسپانیا نیز طبق گفته خودش مشخص است. او نوشته که نمی‌توان از مرحله نیمه‌نهایی جام جهانی گفت، اما در آن از حضور اسپانیا صحبتی نکرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha