۲۲ مرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۱۶
کد خبر: 83435532
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عیادت مدیرعامل صندوق حمایت از پیشکسوت کشتی

۲۲ مرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۱۶
کد خبر: 83435532
عیادت مدیرعامل صندوق حمایت از پیشکسوت کشتی

تهران - ایرنا - مصطفی ابطحی مدیرعامل صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی از «محمد توکل» عضو اسبق هیات رییسه اتحادیه جهانی کشتی عیادت کرد.

ابطحی در این دیدار از توکل به عنوان یکی از شخصیت های برجسته ورزشی به خصوص کشتی یاد کرد و گفت: به منزل وی آمدیم تا قدردان زحمات این مرد بزرگ باشیم.

در این دیدار  «جعفر کاشانی» پیشکسوت صاحب نام فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس نیز حضور داشت.

محمد توکل متولد ۱۳۱۳ در قزوین است.  او در طول تحصیل در دانشکده پزشکی عضو تیم ملی کشتی دانشگاه‌های ایران و کاپیتان تیم کشتی دانشگاه تهران بود.

نخستین پست ورزشی توکل ریاست فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان بود که توانست در آن پست خدمات ارزنده‌ای ارائه دهد، سپس رئیس فدراسیون کشتی ایران شد و در همان سال (۱۹۷۶) میلادی در جریان المپیک مونترال کانادا به عضویت هیأت رئیسه فدراسیون جهانی کشتی انتخاب شد و سال بعد به عضویت فدراسیون کشتی آسیا درآمد.

توکل در سال ۱۹۹۲ در بارسلون اسپانیا مجددا برای مرتبه دوم به عضویت هیأت رئیسه فدراسیون جهانی کشتی و عضو کمسیون پزشکی آن فدراسیون که به مسائل دوپینگ می پردازد انتخاب شد و تا سال ۲۰۱۲ و المپیک لندن عضو این فدراسیون بود. در سال ۲۰۱۱ و در حاشیه مسابقات جهانی استانبول ترکیه دکتر محمد توکل به همراه ابراهیم جوادی به عضویت تالار مشاهیر فیلا درآمدند.

وی با ۸۵ سال سن این روزها با بیماری دست و پنجه نرم می کند.

برچسب‌ها

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha