۲۰ مرداد ۱۳۹۸، ۹:۳۵
کد خبرنگار: 1936
کد خبر: 83432897
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

هفته خبرنگار بر مدار هگمتانه

۲۰ مرداد ۱۳۹۸، ۹:۳۵
کد خبر: 83432897
زهرا زارعی l خبرنگار ایرنا
هفته خبرنگار بر مدار هگمتانه

همدان - ایرنا - "هر که ما را یاد کرد، ایزد مر او را یار باد" این پاسخمان بود به همه آنها که در هفته خبرنگار همچون گلهای آفتابگردان سر به سوی اهالی رسانه چرخاندند و رکن چهارم دموکراسی را قدر دانستند.

" خبرنگار روزت مبارک" از تکرار این واژه لذت بردیم و سر سبز شدیم ، نه یک روز، دو روز و چند روز بلکه یک هفته؛ هنوز هم تبریک ها تمام نشده، پیام های شاد باش و خجسته باد آنها که از قافله جا مانده اند، تازه به دستمان می رسد و هر دَم غرق لذت می شویم.

اما در عوض بعضی ها هم پیشاپیش به یاد خبرنگاران بودند و به پیشواز این روز رفتند و کارشان بسیار دلپذیر بود.

البته رسم بر این است که برای اینگونه مبارک باد گفتن به دیدار رسانه ها می روند، رسمی که در دیار هگمتانه چندان مرسوم نیست و مدیران و روسای اداره ها با دعوت خبرنگاران به نشست خبری، گزارشی از عملکردشان ارائه می کنند و هدیه ای نیز پیوست آن کرده و از زحمتهای خبرنگاران سپاسگزاری می کنند و به قول معروف با یک تیر دو نشان می زنند.  

برخی از مدیران هم سنت شکنی کرده و به دیدار خبرنگاران ایرنا آمدند مانند مدیران کل اداره های فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان، استاندارد و تعاون، کار و رفاه اجتماعی که ما هم به گرمی سلامشان را درود گفتیم و نیک اندیشی آنها را به نیکویی در قالب گزارش تصویری و خبر نمایش دادیم.

سرآغاز دید و بازدیدهای هفته خبرنگار دیدار دسته جمعی اهالی رسانه با نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان بود که با ابهت و نظم خاصی برگزار شد و  پدر معنوی استان هم قلم به دستان را به حق خواهی مردم تشویق و توصیه کرد.

بسیاری هم با ارسال شاخه گل های مجازی در شبکه های اجتماعی خود را درون گلخانه قلب خبرنگاران جای دادند.

عده ای هم که از نیش قلم رسانه ها زخم خورده بودند، غبار کینه و کدورت ها را از دلهایشان پاک کرده و سرفصل جدیدی برای آشتی با رکن چهارم دموکراسی باز کردند.

برخی هم مثل مدیر عاملان تعدادی از بانکها و موسسه های مالی و اعتباری زحمت تبریک و تهنیت را به پیک های نامه رسان سپردند و با لوح های کاغذی از خبرنگاران یاد کردند.

خلاصه هر کسی به طریقی همچون گل های آفتابگردان سر به سوی خبرنگاران چرخاند و برای دل خوشی آنها کاری کردند و ما هم با کلام شیوای "میرسیدعلی همدانی" امیرکبیر شهرمان بدرقه شان کردیم.

هر که ما را یاد کرد ایزد مر او را یار باد     هر که ما را خوار کرد از عمر برخوردار باد
هر که اندر راه ما خاری فکند از دشمنی     هر گلی کز باغ وصلش بشکفد بی خار باد

اما جشن روز خبرنگار اوج برنامه های این هفته بود که فارغ از سخنرانی های تکراری و مرسوم چند بخش جذاب داشت.

جشن روز خبرنگار در همدان

حضور خواهر شهید محمود صارمی که ثبت روز خبرنگار در روز شمار کشور از سرخی خون اوست، شگفتانه ای برای اهالی رسانه بود که نظیر نداشت.

 خبرنگاران با گرفتن عکس های یادگاری و تقدیم لوح سپاس تلاش کردند به بهترین شکل عرض ارادت کرده و مهمان نوازی همدانی ها را ثابت کنند؛ در این بین ما خبرنگاران ایرنا از اینکه همکار شهید صارمی محسوب می  شویم، حس غرور قشنگی زیر پوستمان می دوید که دوباره دلخوشمان می کرد به تحمل سختی ها و دردهای خبرنگاری.

نمی دانم شاید هم برای رشد کردن باید درد بکشیم و پوست بیندازیم.

جشن روز خبرنگار بخش شیرین و دلچسبی هم داشت و خبرنگارانی که تازگی به جرگه متاهل ها پیوسته بودند، تجلیل شدند و حاضران دوباره برایشان شادمانه کف زدند، یکی از خبرنگاران ایرنا هم در بین این تازه عروس و دامادها بود و ما هم صمیمانه برای زوج های جوان آرزوی خوشبختی کردیم.

در همین هفته میمون و مبارک استاندار همدان ایرنا را فراخواند و ما هم این دعوت را با روی گشاده پذیرفتیم که حاصلش کمی درد دل، تبیین چشم انداز پیش رو و یکی دو عکس یادگاری بود.

دیدار کارکنان ایرنا همدان با استاندار

اما در آخرین روز هفته خبرنگار با همفکری مدیر خوش ذوقمان چند تن از مدیران و مسئولان رسانه های استان اعم از خبرگزاری ها، روزنامه ها، هفته نامه و پایگاه های خبری در میزگردی دور هم جمع شدیم که حاصل آن گزارشی با عنوان " رسانه های همدان، انتظار وارستگی در وابستگی" بود که روی خروجی ایرنا منتشر شد.

این  دورهمی بیشتر از اینکه رافع مشکلات و گرفتاری ها باشد، دل هایمان را به همدیگر نزدیک کرد و " همدلی از همزبانی بهتر است" را برایمان زمزه کرد تا  از هر طیف و دسته ای که هستیم تکیه گاه یکدیگر باشیم نه تبری که ریشه های هم را قطع کنیم.

میزگرد بررسی چالش رسانه های همدان

هفته خبرنگار تمام شده اما در همدان تا چند روز دیگر شاهد برنامه های جسته و گریخته دیگری هستیم ما هم دلخوشیم به همین امیدهای ریز ریز و قدردان تمام کسانی که ما را یاد کردند.

گزارش از: زهرا زارعی

7527/2087

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha