۲۳ مرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۲۰
کد خبرنگار: 2256
کد خبر: 83430303
T T
۱ نفر

پروندهٔ خبری

چین با ابزار فلزات کمیاب به جنگ آمریکا می رود

۲۳ مرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۲۰
کد خبر: 83430303
چین با ابزار فلزات کمیاب به جنگ آمریکا می رود

پکن- ایرنا- انجمن تولید کنندگان فلزات کمیاب چین در بیانیه ای برای مقابله با آمریکا در جنگ تجاری اعلام آمادگی کرد.

در این بیانیه که روز چهارشنبه در تارنمای انجمن منتشر شده آمده است که تحریم ها و تعرفه هایی را که آمریکا علیه چین اجرا می کند باعث خسارات سنگینی بر خود آمریکایی ها خواهد شد.

این انجمن که 300 نفر از تولید کنندگان چنین فلزاتی را دربر می گیرد، خاطر نشان کرده است از این پس مصرف کنندگان آمریکایی قربانی بزرگ جنگ تجاری کشورشان با چین خواهند بود.

بیانیه انجمنی که بیشترین تولید فلزات نادر و کمیاب دنیا را در اختیار دارد اضافه می کند از این ابزار به عنوان سلاحی برای مقابله با آمریکا استفاده خواهد کرد.

تولید کنندگان فلزات کمیاب در چین تاکید کرده اند تعرفه هایی را که دولت آمریکا برای آنها در نظر گرفته است به مصرف کنندگان آمریکایی انتقال خواهند داد و آنها هستند که باید چنین هزینه ای را متحمل شوند.

انجمن صنایع فلزات کمیاب چین در بیانیه خود همچنین تصریح کرده است هر اقدامی را که دولت چین اتخاذ کند مورد پشتیبانی قرار خواهد داد و مقابل آمریکا کوتاه نمی آید.

چین نزدیک به 80 درصد از تولیدات فلزات کمیاب دنیا را در اختیار دارد از این فلزات در ساخت تلفن های هوشمند، لوازم الکتریکی، توربین های بادی، تجهیزات نظامی، رادارها و سنسورها استفاده می شود.

همه این رویدادها در جنگ خصمانه تجاری آمریکا با چین در شرایطی شکل می گیرد که دولت آمریکا به دستور دونالد ترامپ رییس جمهوری آن کشور از ماه آینده میلادی تعرفه 10 درصدی بر روی 300 میلیارد دلار از کالاهای چین اعمال خواهد کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha