۱۶ مرداد ۱۳۹۸، ۲۱:۱۱
کد خبر: 83429412
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سرمایه گذاری چابهار؛ طی مسیر ۱۰ ساله در ۳ سال

۱۶ مرداد ۱۳۹۸، ۲۱:۱۱
کد خبر: 83429412
سرمایه گذاری چابهار؛ طی مسیر ۱۰ ساله در ۳ سال

چابهار- ایرنا- مدیرعامل منطقه آزادچابهار با تاکید بر لزوم توجه به بخش حمل و نقل و زیرساخت های این منطقه گفت: مجموع قراردادهای سرمایه گذاری سه سال اخیر منطقه آزاد، با ۱۰ سال قبل از آن برابری می کند.

عبدالرحیم کردی روز سه شنبه  در نشست شورای معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد چابهار که با حضور نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان برگزار شد اظهار داشت: منطقه آزاد چابهار در سالهای اخیر در مسیر توسعه قرار گرفته و با شفافیت فعالیت ها و عقد قراردادها به شرط اجرای طرح، حرکت می کند.

وی بر ایجاد راه آهن، توسعه جاده های مواصلاتی، اختصاص اعتبارات برای تکمیل طرح های در دست اجرا و کاهش هزینه های حمل و نقل از چابهار به نقاط مختلف کشور و دنیا تاکید کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار ادامه داد: کاهش هزینه های حمل و نقل نجات دهنده هر منطقه ای است و چابهار اتصال دهنده بازارهای جهانی است و باید به زیرساخت های آن توجه شود.

وی بیان کرد: چابهار به دلیل موقعیت راهبردی از تحریم ها مستثنی است و مکانی مناسب برای سرمایه گذاری است.

کردی تصریح کرد: مجموع قراردادهای سرمایه گذاری به لحاظ تعداد و مجموع سرمایه گذاری سه سال اخیر منطقه آزاد با جمع سرمایه گذاری های ۱۰ سال قبل برابری می کند و این نشان دهنده شکوفایی، شفافیت و جدیت در اجرای طرح های مختلف و نظارت بر سرمایه گذاری هاست.

وی بیان کرد: هم اینک تمام قراردادها براساس اجرای به موقع به فرد واگذار می شود و مثل گذشته نیست که سازمان منطقه آزاد برای فسخ یک قرارداد به اندازه ارزش زمین هزینه کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: چنانچه طرح سرمایه گذاری به موقع اجرایی و تکمیل نشود خود به خود قرارداد فسخ می شود .

وی بیان کرد: سیاست گذاری ها انجام شده در منطقه آزاد و تصمیمات تمام براساس شفافیت بنا شده و هیچ اشکال قانونی هم اینک وجود ندارد و ما پاسخگوی جوامع محلی هستیم.

کردی ادامه داد: سند مسئولیت اجتماعی منطقه آزاد چابهار تدوین شده و در سه محور آموزش، بهداشت و توانمندسازی حرکت می کند و هم اینک یک مدرسه براساس آزمون از روستاها دانش آموز جذب می کند.

وی تصریح کرد: مجتمع آموزشی با مشارکت خیران در بخش دشتیاری برنامه ریزی شده و بیش از ۸۰ کلاس درس نیز در مهر سال جاری بهره برداری می شوند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: قسمت آی سی یو بیمارستان امام (ع) را نیز سرمایه گذاری کردیم تا بیماران قلبی به مناطق دیگر اعزام نشوند.

کردی تصریح کرد: از سال ۹۰ تا ۹۵ مجموع رقم پروژه های عمرانی ۶۷ میلیارد تومان بوده و در سالجاری ۳۰۰ میلیارد تومان پروژه، طرح و کار عمرانی در منطقه آزاد در حال اجراست.

در حال کار داریم و ۱۰۰ درصد کارها توسط این منطقه انجام می شود.

وی گفت: بودجه منطقه آزاد چابهار در سال ۹۵ حدود ۱۲۰ میلیارد تومان بوده و این رقم بودجه در سال جاری ۷۹۰ میلیارد تومان است.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار افزود: از سال ۷۵ تا ۸۵ حدود هزار و ۷۰۰  هکتار و از سال ۹۵ تا ۹۷ حدود ۹ هزار و ۶۰۰ هکتار زمین آماده سازی و برای آغاز سرمایه گذاری اجرا شده است.

وی گفت: ۲۰۰ انشعاب آب برای نخستین بار به مردم واگذار شده و پس از تعریض و بازگشایی معابر، در سایر مناطق، لوله گذاری انجام می شود.

کردی ادامه داد: پنل برق پنج کیلوواتی با مشارکت بانک حکمت برای اهالی روستای تیس برنامه ریزی شده است و به عنوان مشوق رایگان به کسانی داده می شود که تعریض را انجام دهند.

وی گفت: طرح توسعه منطقه آزاد از ۱۴ هزار به ۶۷ هزار هکتار در حال پیگیری است و شهر چابهار به عنوان نخستین شهر لجستیک کشور خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان وبلوچستان به همراه مدیرعامل منطقه آزاد، فرماندار و جمعی از فعالان اقتصادی و مدیران منطقه از ظرفیت های تجاری، اقتصادی، کارخانه ها و تولیدی های فعال و اشتغالزای منطقه آزادچابهار بازدید کرد.

۳۰۴۳**۳۲۱۳

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha