۱۶ مرداد ۱۳۹۸، ۱۷:۱۱
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 83429284
T T
۰ نفر

پروندهٔ خبری

وزیر پاکستانی خواستار قطع روابط دیپلماتیک با هند شد

اسلام آباد - ایرنا - همزمان با تشدید اختلافات میان پاکستان و هند، یک وزیر دولت عمران خان در نشست مشترک مجلس سنا و ملی این کشور خواستار قطع روابط دیپلماتیک اسلام آباد با دهلی نو شد.

به گزارش رسانه های پاکستانی، «چودری فواد حسین» وزیر علوم و فناوری پاکستان روز چهارشنبه در نشست مشترک نمایندگان مجلس سنا و ملی این کشور در اسلام آباد خواستار قطع روابط دیپلماتیک پاکستان با هند شد.

وی افزود: زمانی که توافق های انجام شده میان دو کشور به اجرا گذاشته نمی شود ماندن سفیر هند در پاکستان چه فایده ای دارد.

این وزیر پاکستانی اظهار داشت: زمانی که ماندن سفیران دو کشور دردی را دوا نکند چرا باید برای ماموریت های دیپلماتیک هزینه کنیم برای همین باید به روابط دیپلماتیک خود با هند پایان دهیم.

وی از جامعه جهانی خواست تا برای تنش زدایی در شبه قاره و جلوگیری از رویارویی میان دو رقیب سنتی در جنوب آسیا نقش آفرینی کند زیرا هرگونه درگیری میان پاکستان و هند پیامدهای ناگواری برای تمام منطقه خواهد داشت.

عمران خان نخست وزیر پاکستان نیز روز گذشته با حضور در نشست مشترک مجلس این کشور نسبت به افزایش غیرعادی تنش ها با هند عمیقا ابراز نگرانی کرد و هشدار داد: احتمال بروز جنگ سنتی میان دو کشور افزایش یافته است.

تنش های سیاسی میان پاکستان و هند پس از اعلام تصمیم دولت دهلی نو برای لغو امتیازات ویژه منطقه جامو و کشمیر بالا گرفت و دولت اسلام آباد نیز در واکنش به این اقدام، آن را محکوم کرد.

وزارت امور خارجه پاکستان روزهای اخیر و در اعتراض به اقدام دولت دهلی نو، سفیر هند در اسلام آباد را احضار کرد.

مردم پاکستان و بسیاری از مسئولان احزاب سیاسی و فعالان اجتماعی چند روز گذشته در شهرهای مختلف این کشور از جمله اسلام آباد و لاهور در اعتراض به وضعیت بحرانی در کشمیر و تصمیم دولت هند دست به تظاهرات زدند.

پروندهٔ خبری

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha