۱۶ مرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۰۶
کد خبر: 83429019
T T
۰ نفر

آیسسکو ۵۰ هزار دلار به مدارس سیلزده اختصاص داد

۱۶ مرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۰۶
کد خبر: 83429019
آیسسکو ۵۰ هزار دلار به مدارس سیلزده اختصاص داد

تهران-ایرنا- مدیرکل آیسسکو در گفت و گوی تلفنی با قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در امور بین‌الملل با اختصاص ۵۰ هزار دلار از حق عضویت معوق جمهوری اسلامی ایران برای کمک به مدارس سیلزده موافقت کرد و گفت: این مبلغ از بدهی‌های ایران به این سازمان کسر می شود.

آیسسکو (ISESCO) یا سازمان اسلامی، آموزشی، علمی و فرهنگی، سازمانی علمی، فرهنگی و آموزشی وابسته به سازمان همکاری اسلامی است که در سال ۱۹۷۹ میلادی تأسیس شد.

مقر این سازمان در رباط در کشور مراکش است و ۵۷ کشور اسلامی از جمله ایران نیز عضو این سازمان هستند.

به گزارش روز چهارشنبه آموزش و پرورش، سالم محمدالمالک مدیرکل آیسسکو در گفت‌وگوی تلفنی با

غلامرضا کریمی قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در امور بین‌الملل و دبیرکل کمیسیون ملی آیسسکو در ایران از فعالیت‌های کمیسیون ملی آیسسکو در ایران قدردانی کرد.

وی آمادگی این کمیسیون را برای کمک به پیشرفت برنامه‌های کشورهای اسلامی اعلام کرد و خواستار مشارکت و همکاری بیشتر در این زمینه شد.

مدیرکل آیسسکو پیشنهاد راه‌اندازی یک صندوق مالی در این سازمان برای تامین نیازهای آن را مطرح کرد تا در صورت تامین‌نشدن یا تاخیر پرداخت حق عضویت کشورها، آیسسکو بتواند از درآمدهای این صندوق برای پیشبرد برنامه‌های خود بهره گیرد که این پیشنهاد هم مورد استقبال دبیرکل کمیسیون آیسسکو در ایران قرار گرفت.

سالم بن محمد همچنین خواستار جلب مشارکت افراد خیر و توانمند از نظر مالی و نهادها و بنیادهای با توان مالی برای کمک به سازمان آیسسکو و پیشبرد برنامه‌های این سازمان شد.

در ادامه این گفت‌وگو کریمی قائم مقام وزیر آموزش و پرورش گفت: «تلاش خواهیم کرد از اشخاص متمکن در داخل و خارج از کشور برای این هم دعوت کنیم.»

وی همچنین بر همکاری‌های متقابل و تلاش برای ارتقای فعالیت‌های آیسسکو در جهان اسلام تاکید و ابراز امیدواری کرد در دوران مدیریت وی، سازمان آیسسکو بتواند با تلاشی مضاعف و رویکردی جدید، همکاری، همبستگی و موقعیت کشورهای اسلامی عضو را در زمینه‌های علمی، آموزشی و فرهنگی بیش از پیش بهبود بخشد.

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در امور بین‌الملل همچنین در این گفت‌وگو، به تلاش کمیسیون ملی آیسسکو در جمهوری اسلامی ایران برای پیشبرد اهداف این سازمان در جهان اسلام اشاره و آمادگی این کشور را برای تبادل تجارب در زمینه فعالیت‌ها و پیشرفت‌های آموزشی، علمی و فرهنگی با دیگر کشورهای اسلامی اعلام کرد.

دبیرکل کمیسیون ملی آیسسکو در بخش دیگری از این گفت‌وگو، فعالیت‌های ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی این کمیسیون را در زمینه‌های مختلف در چند ماه گذشته، به اطلاع مدیرکل آیسسکو رساند و ابتکار عمل کمیسیون ملی آیسسکو در جمهوری اسلامی ایران را با عنوان "طرح گفت‌وگوی فرهنگی بین کشورهای جهان اسلام به ویژه کشورهای منطقه در چارچوب دیپلماسی فرهنگی" برای کاهش اختلافات و کمک به انسجام بیشتر مسلمانان را پیشنهاد داد که مورد استقبال مدیرکل آیسسکو قرار گرفت و پیشنهاد شد که طرح اجرائی آن از طرف کمیسیون ملی جمهوری اسلامی ایران تهیه تا مقدمات بررسی و اجرای آن در سطح منطقه و جهان اسلام فراهم شود.
 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha