۱۵ مرداد ۱۳۹۸، ۱۷:۰۰
کد خبرنگار: 952
کد خبر: 83427770
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روان آب‌های جنوب پایتخت ساماندهی می‌شود

۱۵ مرداد ۱۳۹۸، ۱۷:۰۰
کد خبر: 83427770
روان آب‌های جنوب پایتخت ساماندهی می‌شود

شهرری - ایرنا- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: طرح ساماندهی روان آب‌های جنوب پایتخت با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال در یک ماه آینده توسط وزارت نیرو و آب منطقه‌ای اجرا می‌شود.

به گزارش ایرنا، سید حسن رضوی روز سه شنبه در همایش آب و کشاورزی شهرستان ری، چالش ها و فرصت ها اظهار داشت: اجرای این طرح تمامی مشکلات آب صنعتگران، کشاورزان و بخش خدمات جنوب پایتخت را بر طرف می کند.

وی با اشاره به اینکه  سالانه ۲۵۰ میلیون متر مکعب آب آلوده از کلانشهر تهران به سمت جنوب استان سرازیر می شود، تاکید کرد: ایجاد زیر ساخت های لازم برای تصفیه این میزان آب تمامی مشکلات بخش کشاورزی ری را حل کند.

رضوی ادامه داد: حق آبه کشاورزان ری از هفت رودخانه کن، کرج، سیاه، شاه چای، اوین، درکه و سرخ حصار باید با ایجاد تصفیه خانه و تخصیص عالانه تامین شود.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از برنامه طرح ساماندهی روان آب های جنوب پایتخت اختصاص سالانه ۲۵ میلیون متر مکعب آب از کانال محمدیه به شهرستان ری است، افزود: اجرای این طرح نیازمند ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار است که بر اساس برنامه ریزی انجام شده، نیمی از آن باید توسط دولت و نیم دیگر توسط بخش خصوصی تامین شود.

رضوی به اعلام آمادگی بخش خصوصی در اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: آب مورد نیاز فرودگاه امام خمینی(ره)، آستان مقدس امام خمینی(ره)، شهرک صنعتی شمس آباد و شرکت سرمایه گذاری شهرستان ری با اجرای این طرح تامین خواهد شد.

وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه هم اکنون ۳۰ هزار هکتار از اراضی کشاروزی شهرستان ری با آب های آلوده آبیاری می شود، تاکید کرد: حق آبه کشاورزان ری از تصفیه خانه جنوب تهران باید محقق شود.

رضوی یادآور شد: نسبت سهم حق آبه کشاورزان شهرستان ری و ورامین از تصفیه خانه جنوب تهران باید توسط وزارت نیرو بازنگری و سهم مغفول مانده کشاورزان ری از این تصفیه خانه محقق شود.

همایش آب و کشاورزی شهرستان ری، چالش ها و فرصت ها امروز سه شنبه با حضور محسن علیجانی و فاطمه سعیدی از نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، ناهید خداکرمی و حسن خلیل آبادی از نمایندگان شورای شهر تهران، سرپرست فرمانداری ری و جمعی از کشاورزان در شهرری برگزار شد.

/۶۰۰۳/۳۲۱۸

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha