۱۴ مرداد ۱۳۹۸، ۸:۲۱
کد خبرنگار: 2202
کد خبر: 83425276
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تسهیلات اشتغال در نواحی صنعتی مناطق محروم عملیاتی می‌شود

بیرجند - ایرنا - معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری گفت: دولت دوازدهم تسهیلاتی را ویژه اشتغال در روستاها پیش‌بینی کرده است و طبق اصلاحیه جدید به زودی تسهیلات اشتغال در نواحی صنعتی مناطق محروم عملیاتی می‌شود.

محمد امید شامگاه یکشنبه در آیین گرامیداشت دهه تولید ملی خراسان ‎جنوبی همراه با تجلیل از فعالان صنعت، معدن و اصناف در بیرجند افزود: امیدواریم صنعتگران استان خراسان جنوبی هم بتوانند از این ظرفیت بهره‌مند شوند.

وی گفت: دولت دوازدهم ۱۸ هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی به نواحی صنعتی اختصاص داده که با توجه به سهم ۳۰۰ میلیارد تومانی خراسان ‎جنوبی از این تسهیلات، این استان یکی از استان‌های برتر در جذب اعتبارات است.

وی ادامه داد: خراسان‌جنوبی با توجه به نرخ بیکاری بیش از سهم خود از اعتبارات استفاده کرده است اما امیدواریم باز هم بتوانیم از تسهیلات روستایی که ارزان‌ترین تسهیلات کشور با نرخ سود ۶ درصد و بازپرداخت ۹ درصد است برای تامین اشتغال در نواحی صنعتی استفاده کنیم.

خام فروشی محصولات مانند سایر استان‌ها 

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری معدن، گردشگری، محصولات استراتژیک و ارتباطات مرزی را چهار ظرفیت فوق‌العاده در خراسان ‎جنوبی عنوان کرد و گفت: دولت با تمام توان در پویایی این ظرفیت‌ها و استان تلاش خواهد کرد اما با توجه به وجود این چهار ظرفیت به عنوان ارکان توسعه در استان متاسفانه کمتر توانسته ایم بهره‌مند شویم که در حوزه معدن خام‎فروشی همانند سایر استان‎ها صورت می‌گیرد.

وی اظهار داشت: جلوگیری از خام‎فروشی باید یکی از اولویت‌های استان باشد اما این روند در محصولات کشاورزی هم کاملا مشهود است و درباره محصولاتی چون زرشک که رتبه جهانی برای خراسان‌ جنوبی دارد هم کمتر به آن توجه شده است.

امید با بیان اینکه خراسان‌جنوبی در زمینه زیرساخت‌های گردشگری مورد رنج قرار گرفته است تصریح کرد: حمل و نقل هوایی، ریلی و آزادراه‌ها از دغدغه‌های جدی است که ما هم کمک خواهیم کرد و با توجه به  شرایط انقباضی کشور کار در این زمینه مشکل است اما با مدیریت درست می‎توان تحولات عظیمی را در این بخش به ارمغان آورد.

مهاجرت معکوس در خراسان جنوبی 

وی گفت: جمعیت روستایی ۴۱ درصدی استان خراسان‌ جنوبی نسبت به کشور ظرفیتی بالا است که با توجه به بررسی‌های انجام شده مهاجرت معکوس در این استان صورت می‌گیرد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری افزود: با وجود تمامی مشکلات اقتصادی و خشکسالی‌های موجود، دولت توجه خاصی به اشتغال روستاییان در این استان داشته که امیدواریم با تقویت این روند شاهد پویایی و توانمندشدن روستاییان باشیم.

وی یادآور شد: اقتصاد روستایی خراسان‌ جنوبی جزو پتانسیل‌های فوق‌العاده این استان است که تامین حدود ۳۰ درصد فرش دستباف کشور این روند را دوچندان می‌کند.

امید حضور تیم جدید مدیریتی در خراسان‌ جنوبی را از دیگر ظرفیت‌های این استان دانست و گفت: امیدوارم با توجه به اینکه مردم این استان همواره پیشتاز در فرهنگ و منش هستند با همراهی استاندار خراسان‌ جنوبی بتوانند مولفه‌های توسعه را یکی پس از دیگری محقق کنند.

یکم تیر روز اصناف تا دهم تیر روز صنعت و معدن دهه تولید ملی نام دارد.

در این آیین که معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و استاندار خراسان جنوبی نیز حضور داشتند، از ۲۵ صنعتگر و تولیدکننده برتر خراسان‌ جنوبی تقدیر شد.

۳۲۱۵*۳۰۲۸

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha