۱۴ مرداد ۱۳۹۸، ۰:۰۲
کد خبرنگار: 2161
کد خبر: 83424932
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گلستان از امکانات ایجاد اکوسیستم های فن آور محور محروم است

گرگان - ایرنا - رییس پارک علم و فناوری گلستان گفت که باوجود محققان خلاق و کارآفرین؛ حداقل امکانات لازم برای شکل دهی اکوسیستم های فناوری و نوآوری در استان مهیا نیست و اساسا در توسعه اکوسیستم های فناور و کارآفرین ناتوان بوده ایم.

مهدی غفاری عصر یکشنبه در آیین تکریم و معارفه رییس پارک علم و فناوری گلستان با اشاره به وجود جمعیت توانمند خلاق در استان اظهار داشت: برای اینکه هسته های فناوری و کارآفرینی در استان رونق پیدا کند باید با حمایت های مالی و اداری مقدمات شکل گیری اکوسیستم های فناوری را بعنوان پیش شرط رونق در این حوزه فراهم کنیم.

وی ابراز داشت: استان هایی همچون خراسان، اصفهان و گیلان در بخش فناوری رشد محسوسی داشتند و یکی از دلایل آن  به حمایت های مالی برجسته معاونت علمی ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی مربوط است.

وی گفت: هر چند ایران در زمینه خلق دانش و علم در بین کشورهای منطقه جایگاه مناسبی دارد و نرخ رشد نمودار علمی آن هم مطلوب است اما در بخش ثروت آفرینی مبتنی بر خلق دانش و علم با چشم انداز های ترسیم شده در این بخش فاصله زیادی داریم.

وی ادامه داد: ایجاد اکوسیستم های نوآوری و خلاق در استان گلستان علاوه بر ایجاد نشاط و کمک به رونق اقتصادی به عنوان اهرمی برای جلوگیری از گسترش مهاجرت نیروهای خلاق از استان عمل می نماید مضافا اینکه مراکز و نهادهای خدمت رسان منطقه می توانند برای رفع چالش های پیش رو به این مراکز مراجعه و خود را از مناطق دیگر بی نیاز کنند.

در این مراسم معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم نیز طی سخنانی گفت: توسعه همگن کشور که رفاه نسبی را به همراه دارد جز با همکاری مجموعه حاکمیتی و مجموعه آموزش عالی به سرانجام می رسد.

مسعود برومند افزود: شرایط ناشی از وضع تحریم های ظالمانه و فشار اقتصادی بگونه ای است که نباید صرفا به بودجه های دولتی برای رفع مشکلات و رقم زدن توسعه اکتفا کرد و چاره ای نداریم تا از توان و پتانسیل بخش خصوصی استفاده کنیم.

وی اظهار داشت : باید رویکرد حاکم بر واحدهای تولیدی خرد به سوی همگرایی با مراکز علمی و دانشگاه تغییر کند زیرا در عصر حاضر صرفا صنایع و واحد های تولیدی نمی توانند به تنهایی بر مشکلات اقتصادی و ایجاد اشتغال غلبه کنند.

در این مراسم از خدمات موسی حسام رییس قبلی پارک علم و فناوری استان گلستان تقدیر به عمل آمد.

۷۳۳۳

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha