۱۲ مرداد ۱۳۹۸، ۲۲:۴۲
کد خبرنگار: 2784
کد خبر: 83423559
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دستگاه‌ها در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، مکمل یکدیگر باشند

زنجان- ایرنا- استاندار زنجان با تاکید بر پرهیز از موازی‌کاری در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از جمله مبارزه با مواد مخدر، گفت: باید سیاست‌ها و برنامه‌های تمام دستگاه‌ها، یکسان شده و مکمل یکدیگر باشد تا نتیجه واقعی و لازم از اقدامات حاصل شود.

فتح‌الله حقیقی شامگاه شنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان افزود: دستگاه مربوط به هر موضوع باید کارفرما بوده و سایر دستگاه‌های عضو به آن کمک کنند چرا که با موازی‌کاری نمی‌توان آمار دقیقی به دست آورد.

وی با بیان اینکه اعتبارات مربوط به پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از جمله مواد مخدر نسبت به گذشته چند برابر افزایش یافته است، تاکید کرد: به همان انداره باید شاهد تاثیر اقدامات نیز باشیم زیرا پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است.

حقیقی تصریح کرد: برای پیشگیری و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی باید در کنار بیان آمارها، طرح و راهکار عملیاتی نیز ارائه شود.

استاندار زنجان گفت: ارائه اطلاعات به زبان آمار بسیار مهم است اما آمار باید با دقت و شاخص مرتبط با زبان عمومی بیان شود تا جامعه، دچار اشتباه و برداشت نامناسب نشود.

وی با بیان اینکه تحقیق و پژوهش در حوزه مهار آسیب های اجتماعی، اهمیت دارد، اظهار داشت: صِرف دانستن آمار، کافی نیست و برای مبارزه واقعی با شیوع مواد مخدر در جامعه باید در کنار بیان آمارها، طرح و راهکار عملی ارائه شود.

حقیقی تصریح کرد: آموزش‌های ارائه‌شده در مبارزه با مواد مخدر باید ارزیابی و میزان اثرگذاری آن در جامعه مشخص شود.

وی خاطرنشان کرد: باید واقعیت‌ها در این حوزه گفته شود تا با همکاری و همفکری بتوان به اصلاح آن‌ها کمک کرد.

استاندار زنجان گفت: مراکز جمع‌آوری معتادان متجاهر توسط شهرداری و با هماهنگی فرمانداری و مشارکت دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، تامین و تجهیز شود تا از توسعه و گسترش این آسیب اجتماعی جلوگیری به عمل آید. 

وی افزود: تجهیزات و امکانات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر نیز که در اختیار بهزیستی قرار گرفته برای تجهیز این مراکز به‌کارگیری شود.

حقیقی با بیان اینکه اقدامات مهمی در حوزه جوانان و نوجوانان انجام شده است، گفت: پشتیبانی و حمایت لازم از تیم فوتبال دسته سوم استان انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با مشارکت مدیران دستگاه‌ها و هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، یک درصد سهم جوانان از اعتبارات دستگاه‌های اجرایی به حوزه جوانان اختصاص می‌یابد.

حقیقی افزود: نسبت به تکمیل سه ورزشگاه استان نیز اقداماتی صورت گرفته تا به مرحله نهایی برسند.

۹۵۵۶/۳۰۸۸

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha