۹ مرداد ۱۳۹۸، ۲۱:۰۶
کد خبرنگار: 1763
کد خبر: 83419833
T T
۰ نفر
عراق و کویت مطالعه و بهره برداری از میادین نفتی مشترک را کلید زدند

بغداد - ایرنا - سخنگوی وزارت نفت عراق اعلام کرد که مطالعات میادین نفتی مشترک این کشور با کویت مورد توافق قرار گرفته و قرار است این امر به یک شرکت انگلیسی واگذار شود.

"عاصم جهاد" سخنگوی وزارت نفت عراق روز چهارشنبه در بیانیه ای از توافق دو کشور عراق و کویت برای واگذاری عملیات مطالعه و تدوین طرح سرمایه گذاری و بهره برداری از میدان های مشترک نفت و گاز به شرکت انگلیسی  ای آر سی (ERC) خبر داد. 

وی گفت که این نخستین توافق در این زمینه در  تاریخ صنعت نفت عراق است و این امیدواری و زمینه را ایجاد کرده است که توافق های مشابه یا جدیدی برای مدیریت سرمایه گذاری و بهره برداری از میادین مشترک با دیگر کشورهای همسایه و مطابق با معیارها و توافقنامه های معتبر بین المللی انجام شود. 

عاصم جهاد افزود: کمیته های فنی مشترک میان عراق و کویت پس از کوشش فراوان و جلسات متعدد به توافقی رسیدند که موجب تقویت روابط دو طرف خواهد شد. 

وی گفت که این شرکت انگلیسی از میان چهار شرکت متقاضی اجرای این طرح، برگزیده شده و طی چند روز آینده قراردادی با آن امضا خواهد شد.  

به گفته سخنگوی وزارت نفت عراق، انجام مطالعات فنی مربوط به میادین مرزی مشترک میان دو کشور یعنی سفوان - العبدلی و الرمیله جنوبی و الرطکه و همچنین مدیریت بهره برداری از میادین مشترک برای تضمین حق هر از یک از طریق از جمله وظایف این شرکت انگلیسی خواهد بود.

 چگونگی سرمایه گذاری و بهره برداری از میادین مشترک نفت و گاز میان کشورهای همسایه در منطقه خلیج فارس از جمله عراق و همسایگانش همواره یکی از مسائل پر چالش بوده است که گاه سایر روابط این کشورها با یکدیگر را نیز تحت تاثیر خود قرار داده است. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha