۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۲۸
کد خبرنگار: 2082
کد خبر: 85483015
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

پیام تسلیت وزیر خارجه مالزی: انا لله و انا الیه راجعون

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۲۸
کد خبر: 85483015
پیام تسلیت وزیر خارجه مالزی: انا لله و انا الیه راجعون

تهران- ایرنا- محمد حاجی حسن وزیر خارجه مالزی در پیام تسلیت برای شهادت حسین امیرعبداللهیان همتای ایرانی خود به همراه رئیس جمهور، یک تصویر از خود با امیرعبداللهیان به اشتراک گذاشت و نوشت: انا لله و انا الیه راجعون.

به گزارش ایرنا، محمد حسن امروز دوشنبه در واکنش به شهادت آیت‌الله رئیسی، امیرعبداللهیان و دیگر مقام‌ها در حساب توئیتر خود اعلام کرد: دعای من این است که ارواح درگذشتگان به فضل او (خدا) قرین رحمت شود و در کنار مومنین و آنهایی که اعمال صالح انجام می‌دهند، قرار گیرد. الفاتحه.

وی در ادامه نوشت: از شنیدن خبر درگذشت جناب سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران و جناب آقای دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به همراه سایر مسافران در سانحه سقوط بالگرد که در منطقه کوهستانی شمال غرب ایران اتفاق افتاد، متأسفم.

وزیر خارجه مالزی اشاره کرد که آخرین بار با همتای خود امیرعبداللهیان در جریان نشست وزیران در شورای امنیت سازمان ملل متحد (UNSC) در ژانویه گذشته در نیویورک دیدار کرده است و آخرین مکالمه تلفنی این دو نیز در پایان پایان ماه آوریل بوده است.

محمد حسن در مورد امیرعبداللهیان، اضافه کرد: آن مرحوم در تلاش برای تقویت روابط دوجانبه مالزی و ایران در زمینه‌های مختلف مورد علاقه متقابل، بسیار دوراندیش بود. به راستی که این ضایعه بزرگی برای رهبری جهان اسلام و مردم جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌ الرضا (ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

حجت الاسلام آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha