رئیس انجمن شطرنج مدارس: جشنواره های شطرنج پشتوانه سازی برای تیم ملی است

رییس انجمن شطرنج مدارس گفت: شطرنج در ایران فراگیر شده و این موجب می شود تا در رقابت های شطرنج دانش آموزی استعدادهایی به تیم ملی معرفی شوند.

«کاوه خلیلی» در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۲ جشنواره شطرنج دانش آموزی در دستور کار است که بخش پسران آن برگزار شده و قرار است دختران ورزشکار این رشته نیز با هم به رقابت بپردازند. از دل این جشنواره هاکسانی بیرون خواهند آمد که پشتوانه بسیار مطمئنی برای تیم ملی هستند. البته نفرات برتر کنونی تیم ملی هم دانش آموزان هستند و نمونه آن نیز «علیرضا فیروزجا» و «مبینا علی نسب» است.

رییس انجمن شطرنج مدارس ادامه داد: شطرنج در حال فراگیری در ایران است. در جشنواره هایی که چندی پیش در بین پسران برگزار شد هیچ تیمی از قبل قهرمان نبود و رقابت ها تا دور آخر فشرده بود. این نشان می دهد که استعدادیابی در استان های کشور در رشته شطرنج به خوبی انجام می شود. همچنین نباید از موفقیت نوجوانان ملی پوش در ایجاد انگیزه برای نسل جدید چشم پوشی کرد.

عضو استعدادیابی فدراسیون شطرنج در زمینه راهکارهای توسعه بیشتر این رشته در ایران تصریح کرد: فدراسیون شطرنج و «مهرداد پهلوان زاده» نگاه ویژه ای به شطرنج دارند. با وجود آنکه این جشنواره ها زیر نظر فدراسیون دانش آموزی برگزار می شد رییس فدراسیون شطرنج همواره پیگیر استعداد های برتر بود.  

رییس انجمن شطرنج مدارس در زمینه موازی‌کاری در زمینه برگزاری رقابت های شطرنج دانش آموزی تاکید کرد: با وجود ۲ جشنواره ای که برای دانش آموزان ایران برگزار شد آموزش و پرورش نیز قرار است به صورت مستقل یک دوره رقابت در همدان برگزار کند. این موازی کاری موجب صرف هزینه های زیادی خواهد شد. اگر این هزینه ها تجمیع شود بدون شک کارایی بیشتری دارد.

لازم به ذکر است نفرات نخست ریتینگ شطرنج ایران دانش آموزانی هستند که توانستند در چند سال گذشته افتخارات فراوانی کسب کنند. رسیدن به درجه سوپر استادی شطرنج توسط «علیرضا فیروزجا»، قهرمانی «پرهام مقصودلو» در رقابت جوانان جهان، نایب قهرمانی «سید محمد امین طباطبایی» و صعود «مبینا علی نسب» به مرحله یک هشتم نهایی شطرنج قهرمانی جهان نمونه هایی از این افتخارات است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha