۹ مرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۰۶
کد خبر: 83418893
T T
۰ نفر
متخلفان کلان مالیاتی شناسایی شدند

تهران- ایرنا- سخنگوی نیروی انتظامی اعلام کرد: شناسایی متخلفان مالیاتی از اقدامات پلیس امنیت اقتصادی است که در ۴ ماه گذشته بیش از ۳ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی از متخلفان کلان کشف و افراد مرتبط شناسایی شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا سردار احمد نوریان، در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که صبح امروز برگزار شد، گفت: در راستای تحقق فرامین رهبر انقلاب در سال رونق تولید و رهنمود ایشان و بنا بر اقتضائات مسائل اقتصادی موضوعات مرتبط با مفاسد اقتصادی را در پلیس امنیت اقتصادی دنبال کردیم و این پلیس در تاریخ اول فروردین ماه ۹۸ شروع به کار کرد.

نوریان با اشاره به اولویتهای این پلیس، گفت: قاچاق کالا و جرائم ارز، پولی، بانکی، بورس،  مالیاتی، پول شویی، تسهیلات غیرمجاز بانکی و زمین خواری از مهمترین اولویت های این پلیس است وطی ۴ماه گذشته با تعامل با مراجع قضایی و دستگاه‌های متولی نیز اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

سخنگوی ناجا اضافه کرد: در حوزه قاچاق کشفیات این پلیس در مقایسه با مدت مشابه ۱۵۸ درصد افزایش داشته است همچنین در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی با توجه به اهمیت این تجهیزات در سلامت جامعه و اینکه ارز زیادی هزینه تامین این تجهیزات و داروها می شود، ۸۹ میلیون قلم داروی قاچاق کشف و برای متهمان تشکیل پرونده شده و متهمان تحویل مقامات قضایی شدند.

نوریان درباره کشف قاچاق دام، گفت: در این مدت۴۴ هزار و ۵۰۰ راس دام کشف و ۱۴ درصد افزایش کشفیات را داشتیم. همچنین درخصوص احتکار اقلام و کالاهای اساسی مانند گندم، برنج، آرد و شکر مقادیر قابل توجهی کشف و پرونده های مرتبط در مراجع قضایی در حال بررسی است. وی ادامه اد: در حوزه مبارزه با قاچاق سوخت نیز تاکنون ۳۲میلیون لیتر سوخت قاچاق در استان‌های ساحلی جنوب و شرق کشور کشف و ظبط شده است.

وی افزود:  درخصوص زمین خواری نیز تاکنون ۴۰۰ هکتار اراضی توقیف و به بیت المال بازگردانده شده است.

سردار نوریان افزود : به صورت هدفمند با کار اطلاعاتی در خصوص برخورد با افرادی که در بحث خرید و فروش غیرقانونی ارز فعالیت داشتند،   اقدامات موثری که کنترل کننده است،  صورت گرفته و در مقابله با پولشویی، سایت های قمار و شرط بندی در فضای مجازی که باعث اختلال در بازار ارز خودرو، سکه و طلا می شود با همکاری پلیس فتا برای شناسایی و برخورد اقدامات قابل توجهی انجام شده است.
 

سخنگوی نیروی انتظامی گفت : پلیس فتا از ابتدای سال تاکنون با رصد پیش دستانه  ۶۸۸ سایت و حدود ۳۴۴ پرونده قضائی علیه مجرمان و گردانندگان این سایت‌ها تشکیل داده است و تاکنون ۸ میلیارد تومان آن را توقیف شده است.

نوریان تاکید کرد: اخیراً با هماهنگی‌های صورت گرفته پلیس در مبادی رسمی ورود و خروج کالا مستقر شده است علاوه بر همکاری‌های پلیس با دولت در حوزه‌های مبارزه  با مفاسد اقتصادی و ایجاد امنیت معاونت اجتماعی با عضویت در ستاد اطلاع‌رسانی تبلیغات اقتصادی کشور، مسئولیت کارگروه رصد و پایش اقتصادی را به عهده دارد و با همکاری دستگاه‌های عضو کارگروه نسبت به رصد تخصصی این حوزه اقدام می‌کند.

وی ادامه داد:  محورهای رصد شامل  ۵ موضوع شامل محورهای رصد می‌شود که اولین موضوع، موضوع تحریم و پیامدها و راهکارها است موضوع دیگر موضع گیری ها و اظهار نظر های داخلی و محور رصد دیگر موضع‌گیری مقامات و مسئولان رسمی خارجی است.

نوریان افزود: از دیگر محورهای رصد، شایعات اختلاف افکنی ها در فضای مجازی شبکه های فارسی زبان ماهواره ای و رسانه های اجتماعی و موضوع گرانی و تاثیر آن بر معیشت مردم است.

وی اظهار داشت: در طول این مدت اخبار تحلیل ها و یافته‌های کارگروه به طور مستمر در اختیار دبیرخانه این ستاد برای اقدامات تخصصی،  پیشگیرانه و مقابله ارسال می‌شود که جا دارد از زحمات ارزشمند وزیر کشور به عنوان رئیس ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور تشکر شود.

امنیت اقتصادی و اجتماعی از اصلی ترین ابعاد امنیت ملی است

 سردار نوریان تأکید کرد: امروز که به واسطه تحریم‌ها و فشارها تحمیل شده به نظام، استکبار جهانی درصدد است از طریق جنگ اقتصادی و در کنار آن با هجمه رسانه ای و عملیات روانی به گونه‌ای به زعم باطل خود مردم و نظام را وادار به پذیرش خواسته های نامشروع و ظالمانه خود کند.

وی تاکید کرد :در چنین شرایطی عده‌ای فرصت طلب به طمع افتاده و به دنبال منافع  سود جوئی بود و در عمل در زمین دشمن بازی می کنند در کنار سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها مبارزه بی امان و شبانه‌روزی و مجاهدانه خود را تا قطع دست مفسدان و رانتخواران اقتصادی و همچنین سالم سازی اقتصادی کشور و حاکم شدن آرامش و ثبات بر بازار داخلی و کمک به رونق تولید ادامه خواهد.

 نوریان افزود: به سهم خود از همه فرماندهان انتظامی استان ها به ویژه فرماندهی انتظامی تهران بزرگ استان های مرزی و همچنین پلیس‌های تخصصی  و امنیت اقتصادی و فرماندهی تقدیر و تشکر می کنم.
 

وی به اتفاقی که اخیراً به وقوع پیوسته است اشاره کرد و گفت: یکی از این اتفاقات کلاهبرداری بود که توسط اتباع اروپایی در یکی از استان های شرقی کشور انجام شده بود.

نوریان ادامه داد: این کلاهبرداری در پوشش شرکتی در حوزه دامپروری و کشاورزی با ادعای سرمایه‌گذاری انجام شد.

وی گفت: این سرمایه‌گذاری در حوزه لبنیات و شیر بود که برخی افراد هم در آن شرکت کرده بودند و  ۱۲ میلیارد تومان کلاهبرداری شده بود.
 

نوریان ادامه داد: افراد مورد نظر دستگیر و بازداشت شدند مدارک این کلاهبرداری جعلی و بدون اینکه سرمایه گذاری انجام شود با قصد کلاهبرداری بوده و کلاهبردار مورد نظر با یک کلاهبردار بین المللی نیز در این خصوص در ارتباط بوده است.

وی به اتفاق دیگری هم اشاره کرد و گفت: گردشگری در شمال کشور که دوچرخه سوار بود مورد سرقت و تعرض به چند نفر قرار گرفت که پلیس راه استان مازندران در این خصوص اقدامات مهمی را انجام داد و کمتر از ۱۲ ساعت اموال مسروقه به وی بازگشت و پرونده  نیز در حال  طی مراحل قانونی است.

 سخنگوی ناجا تاکید کرد: امنیت گردشگران خارجی از نظر پلیس موضوع با اهمیت و حساسی است و اجازه نمی دهیم که افرادی خواسته یا ناخواسته کشور ما را ناامن جلوه دهند .

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha