۷ مرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۲۱
کد خبر: 83415732
T T
۰ نفر
۶۵۰۰ زائر ایرانی در مدینه اسکان دارند

تهران- ایرنا- ستاد سازمان حج و زیارت در مدینه منوره، از اسکان ۶۵۰۰ زائر ایرانی در هتل های این شهر خبر داد و اعلام کرد: تا پایان شب گذشته ۳۱ هزار و ۶۷۹ نفر از زائران و عوامل حج ۹۸ در قالب ۲۲۱ کاروان وارد شهر پیامبر شدند.

به گزارش روز دوشنبه ستاد سازمان حج و زیارت، این ستاد با صدور اطلاعیه ای با عنوان اینکه تا پایان شب گذشته هشت کاروان به ظرفیت ۱۱۰۶ زائر وارد مدینه شدند، می افزاید: ۲۲۵۳ زائر نیز در قالب ۱۸ کاروان از مدینه خارج شدند و پس از محرم شدن در مسجد شجره به مکه مکرمه انتقال یافتند.

بر همین اساس، پروازهای حج تمتع از روز دوشنبه هفدهم تیرماه از ایستگاه های پروازی داخلی به مقصد فرودگاه مدینه آغاز شد و چهاردهم مرداد آخرین پرواز عملیات حج به مقصد جده انجام خواهد گرفت.

‌در عملیات رفت ۱۹۹ پرواز به مدینه و ۱۴۲ پرواز به جده خواهد بود و ۵۶ درصد زائران مدینه اول و ۴۴ درصد مدینه دوم هستند.

‌پروازهای رفت در ۳۳ روز انجام می‌شود، در عملیات رفت کمترین زائر مربوط به استان گیلان با ۴۸۶ زائر و بیشترین زائر مربوط به استان تهران با ۳۰ هزار زائر است.

امسال تمامی پروازهای حج را شرکت‌ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" انجام می دهد و بیش از ۸۶ هزار زائر با بیش از ۷۲۰ پرواز رفت و برگشت عازم خانه خدا می‌شوند و سپس به کشور بازمی‌گردند.

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha