اتحادیه دامداران قیمت مشخص برای گوشت اعلام کند

تهران- ایرنا- سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: اتحادیه دامداران قیمت مشخص برای گوشت گوساله و گوسفند اعلام کند تا تعزیرات با متخلفان و سودجویانی که بالاتر از نرخ مصوب گوشت عرضه می کنند، برخورد قانونی داشته باشد.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرکزی دامداران روز گذشته در گفت و گو با برخی رسانه ها اعلام کرد که قیمت گوشت گوساله ۳۰ و گوسفند ۱۵ هزار تومان باید کاهش یابد و همه دستگاه‌های متولی از وزارت جهاد کشاورزی تا ناظرانی همچون سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و سازمان تعزیرات حکومتی باید به این نکته توجه داشته باشند.

وی افزود: با توجه به پایین آمدن قیمت دام زنده سبک و سنگین، قیمت گوشت قرمز نیز باید کاهش یابد؛ بنابراین مسئولان دستگاه‌های متولی و نظارتی باید این موضوع را پیگیری کنند.

سید یاسر رایگانی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا در واکنش به اظهارات رئیس هیات مدیره اتحادیه مرکزی دامداران گفت: صرف اعلام تفاوت قیمت برای ما کفایت نمی کند و اظهارنظرها زمانی قابل قبول است که منجر به تشکیل پرونده و ارجاع به تعزیرات باشد.

رایگانی خاطرنشان کرد: اگر اتحادیه معتقد است که قیمت گوشت قرمز گران است و مازاد تولید وجود دارد، با اعلام قیمت مشخص برای عرضه دست تعزیرات برای برخورد با سودجویان را باز کند زیرا در شرایط کنونی تعزیرات نمی تواند در بازار گوشت ورود داشته باشد.

سخنگوی تعزیرات تصریح کرد: مردم اعلام نظر کارشناسی نمی خواهند بلکه منتظر اقدام و برخورد با متخلفان و کنترل بازار و قیمت ها هستند.

وی افزود: تعزیرات برای کنترل بازار گوشت مرغ با توجه به قیمت مشخص ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان ورود کرده و هر جا واحدهای صنفی بالاتر از نرخ مصوب فروش داشته باشند، تخلف محرز و با گران فروشان برخورد می کند؛ به عنوان نمونه روز گذشته در استان های کرمانشاه و کهگیلویه و بویراحمد تعزیرات با همکاری دادستانی استان از مرغداری ها بازدید و با متخلفان برخورد کرد.

شهروندان نیز می توانند از طریق سامانه ۱۳۵ سازمان تعزیرات حکومتی یا سامانه ١٢٤ سازمان صنعت، معدن و تجارت تخلفات را برای رسیدگی اعلام کنند تا سازمان تعزیرات به همراه نمایندگان دستگاه های نظارتی نسبت به بررسی و برخورد با متخلفان اقدامات لازم را انجام دهد.

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha