۷ مرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۱۷
کد خبر: 83412559
T T
۱ نفر

سختی‌های راه یک قهرمان

۷ مرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۱۷
کد خبر: 83412559
 سختی‌های راه یک قهرمان

تهران- ایرنا- دارنده مدال طلای پاراتکواندو جهان در وزن مثبت ۷۵ کیلوگرم از آن دسته ورزشکارانی است که مشکلات ناشی از آسیب عضو، سختی‌های فراوانی در مسیر ورزش او قرار داده است.

سختی هایی که از یک تصادف شروع و در نهایت با فوت پدر و مادر این قهرمان ادامه پیدا می کند. «اصغر عزیزی» در این زمینه به خبرنگار ایرنا می گوید: در سن پایین در یک حادثه دچار نقص عضو شدم و سختی هایم شروع شد. پس از آن پدر و مادرم را از دست دادم که این اتفاق موجب شد تا مشکلات را بیش از پیش حس کنم، مشکلاتی که هنوز تمامی ندارد.

عزیزی که اهل میانه از استان آذربایجان شرقی است اظهار داشت: ورزش راه غلبه بر سختی مشکلات است اما بدون شک با شرایط کنونی سخت است تنها به ورزش دل ببندیم و دنبال قهرمانی باشیم. زیرا قهرمان شدن و ایستادن بر سکو پیش نیازهایی دارد که یکی از آنان حمایت مادی و معنوی است.

عزیزی که به همراه پوررهنما ۲ سهمیه پارالمپیک توکیو را کسب کرده اند گفت: با ماهی ۸۰۰ هزار تومان حقوق نمی شود زندگی کرد و به قهرمانی بازی های المپیک ۲۰۲۰ رسید. رسیدن به مدال طلای این تورنمنت بدون شک حمایت هایی می طلبد که ورزشکار بتواند بدون دغدغه تمرکز را بر روی مسابقه و آنالیز حریفان بگذارد.

قهرمان رقابت های آسیایی اردن با گلایه از نهادها و مسوولان ورزشی کشور عنوان کرد: انتظار پرداختی های آنچنانی نداریم اما بهتر است که پاداش قهرمانی ۲ سال پیش پرداخت شود تا انگیزه برای تمرین و فعالیت ورزشی داشته باشیم. من ماهی ۸۰۰ هزار تومان حقوق می گیرم و این تنها هزینه چند روز زندگی است.

عزیزی: غلبه بر رقیب بدون پشتوانه امکان پذیر نیست

این قهرمان پاراتکواندو با بیان اینکه در رقابت های اردن ثابت کردم نفر نخست رنکینگ بودن مهم نیست ادامه داد: با وجود آنکه نفر سوم وزنه خودم هستم اما در اردن تمام رقیبان سرشناسم از اروپا، آسیا و امریکا جنوبی را از پیش رو برداشتم و به مدال طلا رسیدم. اینکه نفر سوم هستم نه به خاطر عملکردم بلکه به خاطر حضور کمتر در تورنمنت جهانی جهانی است.

وی در پایان تصریح کرد: معلولیت ها تنها بخشی از مشکلات پیش روی یک قهرمان است و او باید در مسیر با موانع زیادی مبارزه کند تا از یک فرد ناشناخته در جامعه به الگو تبدیل شود الگویی که دیگر همنوعان خود را به سمت ورزش فراخواهد خواند. اینکه امروز قهرمان شدم و چند عنوان طلای جهان و آسیا در کارنامه دارم باید به انگیزه ای برای جوانان و نوجوانان دیگر تبدیل شود. قصد دارم پس از توکیو ۲۰۲۰ در میانه باشگاهی دایر کنم و کار استعدادیابی را به عنوان یکی از چشم اندازهایم در دستور کار قرار دهم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha