۳ مرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۳۷
کد خبر: 83410769
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پرداخت بهای خرید تضمینی گندم کردستان به ۱۷۵۷ میلیارد ریال رسید

سنندج - ایرنا - گندم کاران کردستانی در یک ماه گذشته ۲۸۵ هزار و ۴۰ تن از محصول مازاد بر نیاز خود را به مراکز خرید تضمینی تحویل داده اند و تاکنون یک هزار و ۷۵۷ میلیارد ریال از پول خود را بابت این معامله گرفته اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تاکنون ۲۸۵ هزار و ۴۰ تن از محصول گندم بهره برداران این استان به ارزش چهار هزار و ۹۲۸ میلیارد ریال خریداری شده است.

خالد جعفری افزود: یک هزار و ۷۵۷ میلیارد ریال از بهای گندم مازاد خریداری شده تاکنون به حساب بهره برداران واریز شده که یک هزار میلیارد ریال آن در روز گذشته تامین و در اختیار کشاورزان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه تمام ۵۱ هزار و ۱۳۵ محموله گندم خریداری شده از این استان در سامانه بانک ثبت شده است، اضافه کرد: میزان پرداختی تسویه حساب کامل یک هزار و ۶۵۰ محموله خریداری شده، است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان یادآور شد: از ۱۳ تیر ماه کار خرید تضمینی گندم در سطح استان آغاز شده و براساس برنامه ریزی سراسری صورت گرفته حدود ۱۰ روز پس از تحویل گندم به مراکز، کل بهای گندم به حساب کشاورزان واریز می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان تاکید کرد: میانگین قیمت بهای خرید هر یک کیلوگرم گندم در استان ۱۷ هزار و ۲۰۰ ریال بود که این نشان از کیفیت و مرغوبیت گندم استان کردستان دارد.

جعفری گفت: در سال جاری ١٠٠ درصد بهای گندم در یک مرحله به حساب گندمکاران واریز خواهد شد.

امسال در بیش از ۹۳ مرکز محصول مازاد بر نیاز گندمکاران این استان به صورت تضمینی خریداری می‌شود که ۷۳ مورد از این مراکز را سازمان تعاون روستایی کردستان تجهیز و راه اندازی کرده است.

در سال جاری ۵۷۲ هزار هکتار از مزارع این استان زیر کشت گندم رفته و پیش بینی می‌شود بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن از این محصول تولید شود.

۷۳۴۹/۹۱۰۲

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha