هیچ اثری به سومین همایش تئاتر تک نفره راه نیافت

شهرکرد- ایرنا- هیات بازبینی آثار سومین جشنواره تئاتر تک نفره چهارمحال و بختیاری روز سه شنبه اعلام کرد که هیچ اثری به این جشنواره راه پیدا نکرده است.

به گزارش ایرنا، این هیات متشکل از فرشید بزرگ نیا، ثریا امینیان، امین بسیم از هنرمندان با سابقه تئاتر چهارمحال و بختیاری اعلام کرده اند، که هیچ کدام از آثار سومین جشنواره تئاتر تک نفره برای اجرا آماده نشده است.

تئاتر تک نفره از سه سال پیش از سوی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به منظور معرفی استعدادهای هنری تئاتر چهارمحال و بختیاری با همکاری آموزشگاه آرام و حوزه هنری استان اجرایی شده است.

حالا هیات بازبین سومین جشنواره تئاتر تک نفره چهارمحال و بختیاری اعلام کرده است : هیات بازبین سومین دوره همایش تئاتر تک نفره ضمن ارج نهادن به تلاش مستمر هنرمندان شرکت کننده و قدردانی از برگزار کنندگان این رویداد خوب تئاتری پس از بازبینی آثار شرکت کننده در این همایش به منظور احترام به هنر نمایش و مخاطبان این هنر بزرگ به لحاظ کیفی و عدم تطبیق برخی آثار با معیارهای تئاتر تک نفره، هیچ کدام از آثار را واجد شرایط لازم جهت راه یابی به سومین دوره  این همایش ندانست.

این هیات تاکید دارد : در دو دوره  قبلی و شروع این همایش ، آثار شرکت کننده در این اتفاق تئاتری از کیفیت نسبی برخوردار بودند و منجر به برگزاری این همایش شد، ولی در بررسی و بازبینی دوره سوم متاسفانه کیفیت آثار از نظر هیات بازبین مطلوب اجرا شناخته نشد و به همین دلیل نمی توان فقط به بهانه برگزاری سومین دوره این همایش شاهد اجرای آثاری بود که کیفیت مطلوب را برای اجرای صحنه ندارند.

این هنرمندان پیشکسوت تئاتر تاکید دارند : بدون شک اجرای آثاری با کیفیت نامطلوب باعث رنجش مخاطبان و همچنین هنرمندان استان و چه بسا شرکت کنندگان در این همایش خواهد شد، امید آن می رود با تمهید ویژه آموزشگاه هنرهای نمایشی تئاتر آرام و واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری و با برگزاری کارگاه های آموزشی در این نوع اجرای نمایشی در سال جاری، شاهد برگزاری این همایش در سال آینده با کیفیت مطلوب و قابل قبول باشیم . 
به گزارش ایرنا، تئاتر تک‌نفره یا منودرام نوع یا ژانری از تئاتر است که با یک بازیگر اجرا می شود و در این نوع از تئاتر که سخت ترین گونه هنرهای نمایشی به حساب می اید، بازیگر باید کنش و واکنش ، میزانسن های تک بعدی، ظرفیت اغراق آمیزی اجرای بدن ، اجرای کلام و دیالوگ را به صورت ویژه برای مخاطبان ارائه دهد و بر روی صحنه خود خالق این اغراق با ظرفیت های یک نفری باشد.

2097 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha