۱ مرداد ۱۳۹۸، ۱۹:۴۸
کد خبرنگار: 2238
کد خبر: 83407712
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۰ درصد مطالبات چایکاران سیاهکلی پرداخت شد

۱ مرداد ۱۳۹۸، ۱۹:۴۸
کد خبر: 83407712
۷۰ درصد مطالبات چایکاران سیاهکلی پرداخت شد

لاهیجان –ایرنا- رئیس اداره چای شهرستان سیاهکل گفت:تاکنون ۷۰ درصد مطالبات چایکاران این شهرستان به حساب آنان واریز شده است.

مقصود حسینی پیرکوهی روز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : از آغاز برداشت چای تا اکنون حدود دو هزار و ۳۷۹ تن برگ سبز چای در این شهرستان  برداشت و تحویل شش کارخانه در سیاهکل  شده است .

وی افزود: ارزش ریالی این مقدار برگ سبز چای هفت میلیارد و ۴۲۳ میلیون تومان برآورد می شود که از این میزان  بیش از پنج میلیارد تومان به عنوان مطالبات به  کشاورزان چایکار شهرستان  پرداخت شده است.

وی با اشاره به کیفیت  تولید چای خشک استحصالی کارخانه های چایسازی یاداور شد: تاکنون ۵۴۷ تن چای خشک از چین بهاره در شهرستان سیاهکل تولید شده است که با توجه به اینکه ۹۰ درصد از برگ سبز تحویلی کارخانه های چایسازی برگ سبز درجه یک هستند ، چای خشک تولیدی  از کیفیت عالی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: سهم کارخانه های شهرستان سیاهکل تا پایان اردیبهشت و سهم دولت هم تا بیستم اردیبهشت به حساب چایکاران واریز شده است و پرداخت سهم دولت و کارخانه های چایسازی به ازای خرید هر کیلوگرم خرید تضمینی برگ سبز  درجه یک  چایکاران  سه هزار و ۲۷۲ تومان و قیمت هر کیلو گرم چای درجه دو یک هزار و ۸۴۹ تومان  است  که سهم دولت ۴۶ درصد و سهم کارخانه  ها ۵۴ درصد تعیین شده است.

وی یادآورشد: با تلاش رئیس سازمان چای و نمایندگان مجلس از اول خرداد شاهد اعمال افزایش قیمت چای درجه یک و دو خواهیم بود که  این افزایش قیمت در چین بعدی برای چایکاران لحاظ خواهد شد.

وی تصریح کرد: در صورت وجود  تقاضا برای دریافت  تسهیلات برای خرید ادوات کشاورزی  مانند دستگاه هرس و برگ چین، هر کشاورز با هر مقدار  باغ چای از طرف اداره چای به صندوق توسعه چای برای دریافت تسهیلات معرفی  و با سود چهار درصد به آنان تسهیلات پرداخت خواهدشد .

چای در سه نوبت بهاره ، تابستانه و پاییزه برداشت می شود که چای بهاره  بیشترین و بهترین کیفیت چای داخلی را دارد.

 شهرستان سیاهکل دارای دو بخش مرکزی و دیلمان است که چای در بخش مرکزی (جلگه ای)آن برداشت می شود و این شهرستان  دارای یک هزار و  ۶۰۰ هکتار باغ چای است که  از جمعیت ۴۷ هزار نفری آن چهار هزار و ۲۰۰ نفر  به چایکاری اشتغال دارند.

۷۲۹۷ /۶۰۳۰

برچسب‌ها

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha