۳۱ تیر ۱۳۹۸، ۱۰:۱۳
کد خبرنگار: 1176
کد خبر: 83405947
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزایش ۲.۵ برابری سطح کشت محصولات جالیزی در شمال سیستان و بلوچستان

زاهدان- ایرنا- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: سطح زیر کشت محصولات جالیزی در شمال این استان در سالجاری هفت هزار هکتار شامل چهار هزار و ۷۰۰ هکتار خربزه و ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار هندوانه بوده که به نسبت پارسال ۲.۵ برابر افزایش داشته است.

علی دهمرده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اکثر روستاهای سیستان در سالجاری با توجه به آورد خوب رودخانه هیرمند در ماه‌های بهمن ۹۷ تا اردیبهشت ۹۸ هندوانه، خربزه محلی و اصلاح شده کشت کردند.

وی ادامه داد: با ورود آب به منطقه سیستان و رونق کشت محصولات جالیزی، برای تعداد حدود پنج هزار نفر فرصت شغلی ایجاد شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان بیان کرد: پیش بینی شده تا پایان فصل برداشت ۱۵۰ هزار تن محصولات جالیزی به ارزش بیش از ۲ هزار میلیارد ریال تولید و روانه بازار مصرف شود.

وی تصریح کرد: محصولات جالیزی جزو جدا نشدنی کشاورزی مردم شمال سیستان و بلوچستان است و با توجه به شرایط مطلوب اقلیمی این منطقه از محصولات پر بازده، ارگانیک و لذت بخش این استان به حساب می آید.

به گزارش ایرنا منطقه سیستان واقع در شمال استان سیستان و بلوچستان به پنج شهرستان زابل، زهک، هیرمند، نیمروز و هامون از مناطق حاصلخیز کشاورزی کشور محسوب می شود که به سبب خشکسالی ۱۹ سال گذشته با مشکلات متعددی در زمینه کشاورزی، دامداری و صید و صیادی رو به رو است.

۹۹۱۴**۳۲۱۳
 

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha