۳۰ تیر ۱۳۹۸، ۱۴:۳۳
کد خبر: 83405031
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گردشگری دفاع مقدس از طریق راهیان نور در کرمانشاه رشد داشته است

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمانشاه یکی از راه های معرفی نقش کرمانشاه در دوران دفاع مقدس را حرکت راهیان نور دانست و از افزایش گردشگری دفاع مقدس از این طریق در استان خبر داد.

به گزارش ایرنا، مرادعلی محمدی روز یکشنبه در جلسه هم اندیشی هماهنگی، هم افزایی و ظرفیت‌های استانی برای حضور کاروان‌های راهیان نور و همچنین استقرار جهاد رسانه‌ای راهیان نور کشور که در محل بنیاد حفظ آثار کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: سالانه ۵۰ تا ۶۰ هزار نفر از یادمان‌های دفاع مقدس استان بازدید می‌کردند که این میزان اکنون به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر رسیده است.

به گفته این مسؤول، هدف از برگزاری این جلسه هم افزایی و هم اندیشی در ارتباط با حرکت بزرگ راهیان نور است.

وی با بیان اینکه دانشنامه دفاع مقدس کرمانشاه تدوین می‌شود، ادامه داد: کرمانشاه از نقش مؤثر و تأثیرگذاری در دفاع مقدس برخوردار است و دومین استان جنگی کشور محسوب می‌شود و با توجه به بکربودن و وجود آثار جنگ، زمینه زیادی برای گسترش این حرکت در استان وجود دارد.

محمدی با بیان اینکه همه برنامه ریزی ها و مصوباتی که مربوط به ساخت یادمان در محورهای مختلف استان، اجرایی شده، ادامه داد: ساخت یادمان «شهید بهشتی» در محور سرپل ذهاب به قصرشیرین آغاز شده و آخرین یادمان واقع در شیخ صله نیز از پیشرفت نزدیک به ۸۰ درصدی برخوردار است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کرمانشاه با اشاره به سالروز ثبت معنوی میراث راهیان نور در روز گذشته، اظهار داشت: برای معرفی بهتر جنگ و دوران دفاع مقدس باید دنبال مصداق باشیم و باید بتوانیم نقش امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در دفاع مقدس را به خوبی بازگو کنیم.

وی بر معرفی همه عناصر مؤثر در جنگ تاکید کرد و ادامه داد: باید فرمانده ها و نامدارانی همچون شهید جعفری، شهید ادبیان و شهدای مابقی تشکل‌ها همچون بسیج، عشایر، ژاندارمری و غیره را معرفی کنیم.

این مسؤول از چاپ ۱۱۰ عنوان کتاب در باره جنگ در کرمانشاه و نقش مردم در دفاع مقدس خبر داد و گفت: باید در راستای انتقال این فرهنگ اقدام عملی انجام دهیم و از سوی دیگر به معرفی بهتر نقش بانوان کرمانشاهی در دفاع مقدس بپردازیم، بانوانی که شهر را ترک نکردند و دوشادوش رزمندگان از این آب و خاک دفاع کردند.

جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از کرمانشاه شروع و در این استان به پایان رسید.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت بیش از ۹ هزار و ۸۰۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

۷۴۶۰/‏۸۰۶۶

برچسب‌ها

سرخط اخبار استان‌ها