۳۰ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۱۷
کد خبرنگار: 860
کد خبر: 83404358
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پذیرش اجتماعی مبتلایان به اوتیسم گامی در بهبودی این بیماران

بروجرد - ایرنا - اوتیسم طیف گسترده ای از خفیف تا شدید را در برمی گیرد و نوعی اختلال رشدی است که اصلاح افکار عمومی و پذیرش اجتماعی در مورد این بیماری گامی موثر در بهبود وضعیت اجتماعی این بیماران است.

سمیه کریمی روانشناس بالینی و مسئول مرکز توانبخشی طیف اوتیسم حکمت بروجرد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: باید اطلاع رسانی و آموزش های لازم به مردم داده شود که اختلال اوتیسم در طیف گسترده ای تعریف می شود و اصلاح افکار عمومی باید صورت گیرد تا افراد مبتلا به این اختلال را افرادی عجیب یا دارای علائم وحشتناک نپندارند.

وی افزود: یکی از مزایا و فواید آشنایی مردم با اختلال اوتیسم، توجه به نیازهای بیماران مبتلا به اوتیسم و پذیرش اجتماعی این افراد است.

این درمانگر اوتیسم بیان کرد: باید با افزایش آگاهی خود در مورد بیماری اوتیسم و اعتماد به تجربه و دانش نیروی متخصص گرفتار درمان های غیر تخصصی و افراد ناآگاه نشد و با دسترسی به اطلاعات لازم در این خصوص به بیماران مبتلا به اوتیسم کمک کرد.

مسئول مرکز توانبخشی طیف اوتیسم حکمت بروجرد یادآور شد: در حال حاضر تعداد ۳۵ پرونده کودک مبتلا به اوتیسم در این مرکز به ثبت رسیده که به نوعی تحت درمان قرار دارند اما در مجموع بیش از ۶۰ کودک مورد شناسایی قرار گرفته‌اند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر امکان تشخیص این بیماری در سنین زیر سه سال وجود دارد و با نشانه‌هایی همچون واکنش نشان ندادن کودک به بغل کردن، دنبال نکردن اشیاء با چشم و ناتوانی آنها در درک محیط و اشیاء می‌توان به ابتلای آنها به اوتیسم مشکوک شد که بعد از ارزیابی‌های دقیق و تخصصی که در این مرکز انجام می‌شود می‌توان به تشخیص و درمان آنها پرداخت.

کریمی با اشاره به هفته بهزیستی ادامه داد: سازمان بهزیستی عمده ترین نهاد دولتی برای ساماندهی طیف آسیب پذیر جامعه است که بر پایه اهداف حمایتی و اجتماعی بنا شده است که از جمله آنها هویت بخشی آحاد جامعه، توانمند سازی آنها و توسعه فرهنگ مشارکت و ایجاد احساس تعلق اجتماعی است.

مدیر و مسئول مرکز اوتیسم بروجرد افزود: ایجاد احساس تعلق در قشر آسیب پذیر جامعه برای سازمان بهزیستی در اولویت امور قرار دارد.

۲۵ تا ۳۱ تیرماه بعنوان هفته بهزیستی و تامین اجتماعی نام نهاده شده است.

۱۹۲۰/‌۷۲۷۳

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha