۲۶ تیر ۱۳۹۸، ۱۴:۰۱
کد خبرنگار: 1665
کد خبر: 83399648
T T
۰ نفر
معافیت بیمه ای کارفرمایان با اجرای طرح کاروزی دانشگاهیان

زنجان - ایرنا - کارفرمایان واحدهای تولیدی و صنعتی می توانند با اجرای طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی، به مدت ۲ سال از معافیت بیمه ای برخوردار شوند.

اجرای طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی از ابتدای تیر سال ۹۶ در کشور با هدف برقراری ارتباط بین بخش تولید و صنعت و فارغ التحصیلان دانشگاهی اجرا می شود.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ساز و کار طرح کاروزی در سال ۹۸ نسبت به سال قبل تغییرات اساسی دارد، گفت: سقف سنی افراد مشمول طرح در سال جاری تا ۳۵ سال افزایش یافته است.

محمدرضا یوسفی افزود: همچنین سقف کمک هزینه کاورزی نیز در سال جاری افزایش یافته و این تغییرات می تواند نوید رشد استفاده از مزایای طرح کاروزی از طرف دانش آموختگان و کار فرمایان باشد.

وی با بیان اینکه بیکاری دانش آموختگان دانشگاهی یکی از مسائل و دغدغه های مورد توجه سیاستگذاران حوزه اشتغال است، اظهار داشت: با اجرای طرح کارورزی قابلیت اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی بیکار افزایش می یابد و از سوی دیگر با توجه به ورود افراد تحصیلکرده کرده به چرخه تولید بهره وری بنگاههای تولیدی نیز روند افزایشی خواهد داشت.

یوسفی گفت: کارجویان دانشگاهی می توانند با مراجعه به سایت کارورزی به آدرس karvarzi.tvto.ir برای شرکت در این طرح ثبت نام کنند.

وی اظهار داشت: در طرح کاروزی، فرد متقاضی به مدت ۶ ماه آموزش های کارگاهی را طی می کند و اگر کارفرما و کارورز به توافق رسیدند که فعالیتشان ادامه پیدا کند، قرارداد کاری بین آنها منعقد می شود.
یوسفی افزود: طی ۶ ماه فعالیت کاروزی، هیچ حقوقی از سوی کارفرما به کارورز پرداخت نمی شود، بلکه کاروز یک هزینه کمک آموزشی از وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی دریافت می کند.
وی با بیان اینکه کارورزان طی مدت ۶ ماه آموزش، تحت پوشش بیمه مسئولیت نیز قرار می گیرند، گفت: انعقعاد قرارداد برای ادامه فالیت کارورز وابسته به تصمیم و اختیار کارفرما است.
یوسفی یادآور شد: درصورت جذب کاروزان، کارفرمایان به مدت ۲ سال از معافیت پرداخت بیمه برای افراد بکارگیری شده، برخوردار می شوند.

۳۰۸۸

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha