۲۵ تیر ۱۳۹۸، ۱۸:۱۳
کد خبر: 83398659
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اختلاف ۵۲ هزار یاردی پارچه‌های وارداتی در گمرک هرمزگان

بندرعباس-ایرنا- در بررسی ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی هرمزگان از مدارک پنج کانتینر توقیفی در گمرک استان، ۵۲ هزار یارد اختلاف در متراژ پارچه‌های وارداتی به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال وجود داشت.

به گزارش روز سه شنبه پلیس هرمزگان، فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان با انجام اقداماطلاعاتی از فعالیت قاچاقچیان کالا که به صورت سازمان یافته اقدام به قاچاق پارچه می کنند باخبر شده و پیگیری موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

سردار عزیز الله ملکی افزود: ماموران روز گذشته حین کنترل لاین ترانزیتی خروجی از بندرعباس به ۵ دستگاه تریلر مشکوک شده که پس از بررسی های اولیه مشخص شد کانتینرها که از محل اظهار نامه ترانزیت داخلی گمرک ترخیص شده بودند از نظر اسنادی و مطابقت آن با کالا نیاز به بررسی دارند.

وی بیان داشت: به همین منظور سریع با مرجع قضائی هماهنگی و همه خودروها در ایست و بازرسی شهید میرزایی بندرعباس توقیف شدند.

سردار ملکی تصریح کرد: در بررسی های به عمل آمده و نتیجه آزمایشگاه، پارچه های موجود می بایست در تعرفه های گرانتر از تعرفه هایی که در اظهار نامه ثبت شده قرار می گرفته است.

این مقام انتظامی اظهار داشت: با بررسی اسناد و مدارک از جمله فاکتور و لیست تهیه شده از کالا مشخص شد پارچه های اظهاری شامل ۱۵۳ هزار متر از نوع pvc بوده که طبق تحقیقات انجام شده ۱۳۵ هزار متر پارچه در کانتینر ها موجود و حدود ۱۸ هزار متر اختلاف نوع پارچه وجود داشته که به جای آن پارچه هایی با ارزش دلاری بالاتری وارد شده است.

سردار ملکی اذعان داشت: در مرحله بعدی در بررسی و اسناد ارائه شده به گمرک مشخص شد، ۵۲ هزار یارد اختلاف متراژ وجود دارد و علاوه بر پارچه هایی که از کشور سازنده وجود داشته پارچه هایی از سایر کشوها نیز در این محموله موجود است که در اسناد و مدارک گمرک قید نشده است.

فرمانده انتظامی هرمزگان خاطرنشان کرد: اقدامات پلیسی جهت شناسایی و دستگیری متهمان این پرونده به صورت ویژه در دستور کار پلیس است.

۷۱۹۵/۶۰۴۸

 

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha