خروج 39كانتينر ظرف كريستال به اسم ضايعات شيشه از گمرك شهيد رجايي بندرعباس

بندرعباس-ايرنا- فرمانده انتظامي هرمزگان اعلام كرد: 2 شركت حمل و نقل بين المللي ، 39 دستگاه كانتينر ظروف بلوري ، شيشه اي و كريستال به اسم ضايعات شيشه با تعرفه چهار درصد از مبدا آلمان به گمرك شهيد رجايي اظهار و سپس با رويه ترانزيت داخلي جهت ترخيص قطعي به گمرك استان قزوين منتقل كرده اند.

به گزارش ايرنا به نقل از سايت پليس ، سردار عزيزالله ملكي روز سه شنبه افزود: اين كانتينرها با قرار گرفتن در مسير سبز كه يكي از رويه هاي گمركي جهت ترخيص كالاست از گمرك خارج شده اند.
وي ادامه داد: با تلاش مشترك ماموران انتظامي و گمرك هرمزگان، در مراحل كارشناسي در گمرك قزوين با توجه به مغايرت نوع و وزن كالا، اظهارنامه يكي از كوتاژها در مسير قرمز ارزيابي و از نظر پسماند بودن استعلام شد.
به گفته رئيس پليس استان هرمزگان ، آزمايشگاه استاندارد نيز در پاسخ استعلام، نمونه كالا را ضايعات شيشه تعيين كرد و در نتيجه محموله تحت عنوان ضايعات شيشه از گمرك قزوين ترخيص شد.
سردار ملكي اضافه كرد: در مرحله بعد، با پيگيري ها و استعلام از شركت كشتيراني (صادر كننده اسناد) مشخص شد بارنامه ها، برگه هاي ترخيص و قبض هاي انبار دستكاري شده و اسناد ارائه شده به گمرك در مقايسه با اصل اسناد موجود در شركت كشتيراني مغاير بوده و در اسناد ضميمه اظهار نامه هاي ترانزيتي، نوع كالا به جاي ظروف بلوري، شيشه اي و كريستال، ضايعات قيد شده است كه جعلي بودن اسناد تسليمي در گمرك شهيد رجايي محرز شد.
وي ياد آور شد: با توجه به اين كه از مجموع 39 دستگاه كانتينر، 38 دستگاه آن با افعال مجرمانه ياد شده از گمرك ترخيص ، خارج و توقيف نشده ، به استناد ماده 58 قانون مبارزه با قاچاق كالا و ارز علاوه بر جريمه ، ارزش مال از دست رفته هم از سوي مراجع قضائي در حال پيگيري است.
فرمانده انتظامي هرمزگان، ارزش كالاهاي قاچاق شده و از دست رفته را 132ميليارد ريال اعلام كرد.
2094 / 6048
خبرنگار:هومن محمدكرمي ** انتشار : خليل تنيده

* آگاهي از آخرين اخبار استان در كانال تلگرام ايرنا هرمزگان
* لينك جستجو كانال: irnabandarabas@
*ايميل: irna.hormozgan@yahoo.com

سرخط اخبار استان‌ها