۲۴ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۲۴
کد خبرنگار: 1335
کد خبر: 83396347
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گرد و خاک توفان «بری» در بازار نفت

تهران- ایرنا- بعد از آنکه توفان «بری» در روزهای آخر هفته گذشته باعث شد تا قیمت نفت آمریکا بالای ۶۰ دلار ثابت شود، امروز با آغاز معاملات و فروکش کردن توفان و البته کاهش پیش‌بینی رشد اقتصادی چین، قیمت نفت شخص آمریکا دوباره به زیر ۶۰ دلار بازگشت.

با وجود آنکه توفان بری در خلیج مکزیک باعث شده تا ۷۰ درصد تولید نفت این منطقه متوقف شود اما کند شدن رشد اقتصادی چین آنقدر قدرتمند است که می‌تواند قیمت نفت را همچنان پایین نگه دارد.

بر همین اساس قیمت نفت برنت در آغاز معاملات هفته جاری با ۱۴ سنت کاهش بشکه ای ۶۶ دلار و ۵۸ سنت قیمت خورد. نفت شاخص آمریکا نیز که چند روزی بالای ۶۰ دلار جا خوش کرده بود با ۲۳ سنت کاهش به کانال ۵۰ دلاری بازگشت و به ۵۹ دلار و ۹۸ سنت رسید.

این در شرایطی است که قیمت نهایی نفت خام برنت در روز جمعه ۶۶ دلار و ۷۲ سنت و قیمت شاخص نفت خام آمریکا ۶۰ دلار و ۲۱ سنت بود.

در این میان گزارش دولت چین که حاکی از کندترین رشد اقتصادی این کشور در ۲۷ سال اخیر است، نگرانی‌ها درباره تقاضای نفت در بزرگ‌ترین کشور واردکننده نفت جهان را افزایش داده و باعث پایین ماندن قیمت ها با وجود ریسک های طبیعی و سیاسی در جهان شده است.

از سوی دیگر، توفان بری همچنان ۷۳ درصد از تولید نفت آمریکا در خلیج مکزیک را متوقف کرده است، اما پالایشگاه‌های واقع در مسیر این توفان فعالیت خود را از سر گرفته‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha