۲۴ تیر ۱۳۹۸، ۱۱:۱۶
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 83396287
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فاصله نرخ بیکاری چهارمحال و بختیاری با استان‌های دیگر کم شد

شهرکرد- ایرنا- معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به تلاش‌هایی که در راستای کاهش نرخ بیکاری در استان انجام شده است، در بهار ۹۸ فاصله نرخ بیکاری این استان با استان‌های دیگر بسیار کم شد.

عبدالله اسدپور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اشتغال و بیکاری از مهمترین مقوله‌ها در اقتصاد کشور و هر منطقه است، بنحوی که افزایش اشتغال و کاهش نرخ بیکاری از جمله شاخص‌های توسعه یافتگی تلقی می‌شود.

وی ادامه داد: چکیده نتایج طرح نیروی کار که به منظور تولید شاخص‌های موردنیاز این بازار در کشور به اجرا در می‌آید نشان می‌دهد که در فصل بهار سال ۹۸ نرخ بیکاری استان با کاهش حدود ۶.۱ درصدی از ۲۲.۸ درصد در بهار ۹۷ به ۱۶.۷ کاهش یافته است.

اسدپور تصریح کرد: این در حالی است که در همین دوره نرخ متوسط بیکاری کشور با ۱.۳ درصد از ۱۲.۱ درصد به ۱۰.۸ درصد رسیده و مقایسه نرخ بیکاری استان‌های مختلف کشور نشان می‌دهد که در دوره ذکر شده بیشترین کاهش مربوط به استان چهارمحال و بختیاری با ۶.۱ درصد کاهش و سپس کرمانشاه با ۴.۷ درصد است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری افزود: همچنین نگاهی به متوسط نرخ بیکاری سال ۹۷ استان و فصل بهار ۹۸ نشان می‌دهد که نرخ بیکاری استان از ۱۷.۴ درصد به ۱۶.۷ درصد کاهش یافته است و با وجود اینکه این استان همچنان رتبه نخست بیکاری کشور را دارد اما فاصله نرخ بیکاری آن با سایر استان‌ها کمتر شده است.

به گفته اسدپور، تحلیل بهتر اطلاعات زمانی ممکن می‌شود که اطلاعات کل سال ۹۸ با سال ۹۷ مقایسه شود و به عبارت دیگر قضاوت در مورد اطلاعات بازار کار استان در مقایسه با سال ۹۷ به دنبال اطلاعات چهار فصل سالجاری است که در پایان سال امکانپذیر می‌شود.

بیکار در اقتصاد به فردی گفته می‌شود که در سن کار (۱۵ تا ۶۵ سال) و جویای کار باشد اما شغل و یا منبع درآمدی پیدا نکند.

طبق سرشماری سال ۹۵، چهارمحال و بختیاری دارای ۹۵۰ هزار نفر جمعیت است.

۷۳۶۳/۲۰۹۷

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha