۲۳ تیر ۱۳۹۸، ۱۳:۲۸
کد خبرنگار: 1447
کد خبر: 83395066
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برداشت گندم در دلفان آغاز شد

۲۳ تیر ۱۳۹۸، ۱۳:۲۸
کد خبر: 83395066
برداشت گندم در دلفان آغاز شد

خرم آباد - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی دلفان با اشاره به آغاز برداشت گندم از مزارع این شهرستان گفت: براساس پیش بینی های کارشناسان امسال حدود ۴۵ هزار تن محصول از مزارع دلفان تولید می شود.

فرود ساروقی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال زراعی جاری ۲۷ هزار هکتار از زمین‌های این شهرستان زیر کشت گندم رفته که براساس پیش بینی اولیه باید ۷۰ هزار تن گندم مازاد داشته باشیم ولی متأسفانه بخاطر غرقاب شدن مزارع در بهار و عدم بارندگی‌های کافی در این فصل دچار تنش شده و عملکرد واقعی به ۴۰ تا ۴۵ هزار تن می‌رسد.

وی با بیان اینکه هماهنگی‌های لازم برای برداشت گندم در دلفان صورت گرفته است، افزود: در جلسات ستاد برداشت با حضور بخشداران، نماینده اداره غله، تعاون روستایی، شرکت پخش فراورده‌های نفتی، نیروی انتظامی و سایر بخشهای ذیربط، هماهمنگی و تمهیدات لازم اندیشیده شده است.
به گفته ساروقی، سه اکیپ نظارت و بخش خصوصی و اکیپ‌های هفت مرکز خدمات و کمیته فنی نظارت شهرستان فعالیت دارند.

وی بیان کرد: تمامی کمباین‌های ورودی به شهرستان دلفان از مسیر گردنه گشور در مسیر کرمانشاه پس از بازدید و معاینه فنی توسط اکیپ‌های نظارتی مجوز ورود و برداشت را دریافت کرده‌اند علاوه بر این کارشناسان نیز در حین کار نیز روزانه بر عملکرد کمباین‌ها نظارت و رفع نقص می‌گردند.
مدیر جهاد کشاورزی دلفان با اعلام آمادگی کمیسیون‌های خرید برای خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان افزود: در این راستا کمیسیون‌های خرید بخش خصوصی و تعاون روستایی با ظرفیت ۷۰ هزارتن در سطح شهرستان فعال شده‌اند.

ساروقی یادآور شد: در سال زراعی گذشته ۶۵ هزار تن گندم از سطح ۲۷ هزار هکتار مزرعه گندم در این شهرستان تولید شده بود.

وی گفت: این شهرستان به عنوان یکی از قطب‌های مهم تولید گندم در استان محسوب می‌شود که هر سال رتبه‌های دوم تا سوم تولیدگندم دربین شهرستانهای استان را دارد.

شهرستان دلفان با ۹۰ هزار هکتار زمین زراعی دیم یکی از قطب‌های تولید حبوبات و غلات است.
این شهرستان با ۱۵۰ هزار نفر درمان استان لرستان قرار دارد.
۷۲۷۰/‌۷۲۷۳

برچسب‌ها

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha