۲۳ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۲۵
کد خبرنگار: 1935
کد خبر: 83394908
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۰۸ مددجوی کمیته امداد همدان مهارت های اشتغالزایی فرا گرفتند

همدان- ایرنا- با برگزاری دوره های ایجاد اشتغال از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۰۸ تن از مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان با مهارت های اشتغالزایی آشنا شدند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) همدان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه مددجویان زیر پوشش این نهاد در استان با گذراندن دوره‌های آموزشی وارد بازار کار می‌شوند، افزود: امسال ۳۵۱ تن با گذراندن دوره‌های کوتاه مدت آموزش فنی و حرفه‌ای مهارت‌های اشتغالزایی را فرا گرفتند.

شهرام عابدی اظهار داشت: ۵۷ تن دیگر نیز در دوره‌های تخصصی اشتغالزایی کمیته امداد امام خمینی (ره) همدان شرکت کردند.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۳۴ مورد از طریق شرکت‌های کاریابی وارد بازار کار و خودکفا شدند اضافه کرد: سه میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال اعتبار برای برگزاری این دوره‌های آموزشی تخصیص داده شد.

عابدی گفت: دوره‌های فنی و حرفه‌ای بیشتر در رشته‌های فنی و خدماتی، صنایع دستی و قالی بافی برگزار شده است و تفاهم نامه‌ای با مؤسسه‌های آموزشی و آموزشگاه‌ها برای برپایی دوره‌های کارآفرینی به منظور خودکفایی مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) امضا شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) همدان انجام مشاوره شغلی برای شناسایی توانایی و علاقه مندی های مددجویان را یکی از فعالیت‌های اشتغالزایی دانست و افزود: شناسایی فرصت‌های شغلی در شهرک‌های صنعتی، کارخانه‌ها و اصناف و همچنین تعامل با مؤسسه‌های کاریابی برای استفاده از ظرفیت‌های کاری مددجویان نیز از جمله اقدامات اشتغالزایی است.

وی گفت: استفاده از بسته‌های تشویقی بیمه به مددجویان و کارفرمایان، برگزاری دوره‌های کارآفرینی و انگیزشی برای اشتغالزایی مددجویان مؤثر واقع شده است.

بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده، حدود ۴۶ هزار خانواده نیازمند شامل ۸۳ هزار نفر به صورت مستمر از کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان خدمات دریافت می‌کنند.

۹۹۰۴/‏۲۰۸۷

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha