۲۲ تیر ۱۳۹۸، ۱۶:۰۸
کد خبر: 83393584
T T
۰ نفر
آذربایجان‌غربی در مرحله کشوری جشنواره مهارت‌های هنری درخشید

ارومیه - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: هنرجویان استان در شاخه کاردانش در مرحله نهایی کشوری سیزدهمین دوره جشنواره مهارت‌های هنری موفق به کسب رتبه دوم شدند.

ابراهیم محمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: «نیلوفر نباتی» از هنرستان کاردانش نساء شهرستان تکاب در رشته طلا و جواهر سازی و «معصومه علیخانی» از هنرستان کار دانش قائم ناحیه ۲ ارومیه در رشته عکاسی دیجیتال رتبه دوم کشوری را کسب کردند.

وی اضافه کرد: جشنواره مهارت‌های هنری در سه سطح منطقه‌ای (هنرستانی)، استانی و کشوری و در ۱۸ گرایش شامل طراحی، نقاشی، عکاسی، گرافیک، چاپ دستی، پاپیه‌ماشه، صنایع دستی چرم، صنایع دستی چوب، صنایع دستی فلز، طراحی نقوش سنتی، طراحی نقشه فرش، هنر فرش پوشاک، دوخت‌های محلی و تزئینی، معماری داخلی، طلا و جواهرسازی، نگارگری و تذهیب و تشعیر برگزار شده است.

محمدی گفت: ۶۱۷ اثر پس از داوری به مرحله استانی در تمام کشور راه یافته و در سامانه جشنواره ثبت شد و از این تعداد ۶۴ اثر به عنوان منتخبان مرحله کشوری که همگی آثار دختران هنرجو می‌باشند، برگزیده شدند که ۲ اثر متعلق به هنرجویان آذربایجان‌غربی بود.

وی اظهار داشت: برگزاری همایش‌هایی از این گونه، گامی مؤثر در توسعه مهارت آموزی ترویج فرهنگ کار و تحقق سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در زمینه رونق تولید، اشتغال و اقتصاد مقاومتی می‌باشد.

آذربایجان غربی دارای ۲۷۱ هنرستان دولتی و غیر دولتی است که ۲۱ هزار نفر در آنها مشغول به تحصیلند، از این تعداد ۹ هزار نفر دختر و بقیه پسر هستند.

۷۱۲۵/‏۷۱۲۹

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha