فراخوان جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منتشر شد

ارومیه- ایرنا- فراخوان بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با شعار «آینده ساختنی است» منتشر شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی روز شنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: این جشنواره در سه گروه دختران و پسران ۱۲ تا ۱۸ سال، زنان و مردان، مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها، آذر ماه سال جاری برگزار می‌شود.

جواد زاهدی با بیان اینکه بر اساس این فراخوان، بخشی از شیوه‌های قصه‌گویی صحنه‌ای شامل کلاسیک (سنتی)، قصه‌هایی از روزگاران کهن، تاریخ، سنت‌ها، مذهب، آداب و قهرمانی‌ها از منابع شفاهی یا کتبی است که بدون ابزار اجرا می‌شود، گفت: قصه‌گویی به صورت تک نفره در مدت زمان حداکثر ۱۵ دقیقه و تصویربرداری از قصه‌گویی در نمای باز از جمله شرایط شرکت در بخش صحنه‌ای است.

وی اضافه کرد: علاقه‌مندان به شرکت در بخش صحنه‌ای تا ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ فرصت دارند برای ثبت‌نام و بارگذاری فیلم قصه‌های خود به پایگاه اینترنتی جشنواره به نشانی www.kanoonfest.ir مراجعه کنند.

وی ادامه داد: در بخش قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای تمامی گروهای سنی از سراسر کشور می‌توانند با موضوع «قصه زندگی من» در فیلمی به مدت ۹۰ ثانیه، امیدها، شادی‌ها و آرزوهای زندگی خود را به شیوه‌ای مستند گونه روایت و فیلم قصه‌های خود را تا ۱۰ مهر سال جاری در پایگاه جشنواره بارگذاری کنند.

زاهدی افزود: همچنین روایت قصه از زبان یک راوی، ارسال فیلم در قالب mp۴ و حجم حداکثر ۴۰۰ مگابایت و تصویربرداری با استفاده از دوربین و موبایل به صورت افقی و دارای صدای مطلوب از شرایط بخش قصه‌گویی ۹۰ ثانیه اعلام شده است.

ایجاد زمینه برای ارتقای دانش نظری و تبادل تجربیات مفید و موثر میان قصه‌گویان ایرانی و خارجی، کارشناسان و اساتید حوزه‌ی قصه و قصه‌گویی، احیای سنت قصه‌گویی با حضور اقشار مختلف مردم و قصه‌گویان در جشنواره، برنامه‌ریزی برای تبیین و ترویج روش‌های نوین در اجرای قصه‌گویی و مشارکت مردم در ترویج این فرهنگ به عنوان یک ابزار ارتباطی و فرهنگ‌ساز در جامعه را از جمله اهداف بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی است.

۹۹۳۹/۲۰۹۳

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha