۱۹ خرداد ۱۳۸۳، ۰:۰۱
کد خبر: 8339347
T T
۰ نفر
وزیران خارجه چین و آمریکا در مورد عراق تلفنی گفت وگو کردند # پکن، خبرگزاری جمهوری اسلامی 19/3/83 خارجی.سیاسی.چین.آمریکا وزیران خارجه چین و آمریکا تلفنی درباره آخرین تحولات مربوط به مساله قطعنامه جدید شورای امنیت سازمان ملل در خصوص عراق،بحث وتبادل نظر کردند.
به گزارش روزسه شنبه خبرگزاری شین هوا، دراین مذاکرات تلفنی که دوشنبه شب انجام گرفت، "لی جائو شینک" وزیرامورخارجه چین تاکید کرد که تصویب قطعنامه جدید عراق بایستی در جهت حل مساله این کشور و تامین کننده نظرات تمامی اعضا و طرفهای ذیربط باشد. وی گفت: چین امیدوار است که کشورهای پیشنهاددهنده پیش نویس قطعنامه مربوطه درشورای امنیت، قطعنامه ای را که دربرگیرنده احیای حاکمیت در عراق و نیز بازگشت سریع صلح و ثبات دراین کشور باشد، به تصویب برسانند. "لی" در عین حال تصریح کرد که اشتراک نظر طرفهای ذیربط درشورای امینت سازمان ملل در حال افزایش و مواضع طرفین به هم نزدیک شده است. "کالین پاول" وزیرامورخارجه آمریکا نیز دراین مذاکره تلفنی ازنقش چین در مساله عراق قدردانی کرد و افزود که آمریکا درارتباط با قطعنامه جدید شورای امنیت در مورد عراق به مشورتهای خود با طرفهای مربوطه ادامه می دهد.
وزیرامورخارجه آمریکا همچنین دراین تماس تلفنی بار دیگر موضع واشنگتن مبنی برحمایت از چین واحد و پایبندی به بیانیه های مشترک طرفین در مورد تایوان را مورد تاکید قرار داد. از زمان ارایه پیش نویس قطعنامه جدید آمریکا و انگلیس در مورد عراق به شورای امینت سازمان ملل این چندمین بار است که وزیرامورخارجه آمریکا با وزیرامورخارجه چین تماس تلفنی برقرار می کند تا نظراین کشور را برای تصویب قطعنامه جدید جلب کند. آساق /275/1445
۰ نفر